"Spacecom" a adus AMOS 2 şi pe piaţa autohtonă

Ştefan Pîrvu
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 5 februarie 2004

Compania Spacecom din Israel, operatorul familiei de sateliţi pentru telecomunicaţii AMOS, a lansat ieri, pe piaţa autohtonă, serviciile comerciale AMOS 2. Satelitul AMOS are la bază platforma modificată a satelitului AMOS 1, optimizată din punct de vedere tehnologic pentru a creşte astfel performanţa noului satelit în ceea ce priveşte numărul transponderilor activi, puterea de emisie a acestora, precum şi aria serviciilor.

Cea mai importantă caracteris-tică a satelitului AMOS 2 este utilizarea infrastructurii redundante. Platforma AMOS creează în acest fel o redundanţă reciprocă, asigurînd o transmisie continuă şi sigură.

AMOS este în prezent singurul furnizor de servicii de telecomunicaţii prin satelit din centrul şi estul Europei care oferă posibilitatea utilizării infrastructurii redundante.

Serviciile AMOS 2 sînt orientate în primul rînd către ţările Europei Centrale şi de Est. Ro-mânia este una dintre cele mai importante pieţe din regiune, AMOS avînd în acest moment o cotă de piaţă de 45%. Performanţele platformei AMOS pentru România oferă o acoperire de aproximativ 100% atît a sectorului de cablu cît şi a centrelor de retransmisie. În plus, oferă furnizorilor posibilitatea de a opera prin intermediul antenelor - DBS/DTH (Direct To Home). Exceptînd ţările din Europa Centrală şi de Est, AMOS 2 oferă servicii şi pentru alte ţări din Europa, ţări din Orientul Mijlociu şi, de asemenea, pentru coasta de est a Statelor Unite.

Pe parcursul celor 12 ani de existenţă, AMOS 2 va oferi, în principal, următoarele servicii de telecomunicaţii: distribuţie radio şi TV pentru operatorii de cablu, distribuţie radio şi TV direct prin intermediul antenelor, servicii Internet şi transmisii de date către reţelele de comunicare. AMOS 2 este ideal şi pentru reţelele regionale ISP, cît şi pentru aplicaţiile destinate întreprinderilor de diferite mărimi, dar şi utilizatorilor casnici.

Proiectul AMOS 2 a fost iniţiat în ianuarie 2001 de compania Spacecom. Din investiţia totală în valoare de 144 milioane de dolari, 105 milioane au fost cheltuiţi pentru construcţia satelitului, iar restul pentru lansarea rachetei.

În prezent aproximativ 70% din capacitatea satelitului AMOS 2 este vîndută clienţilor, contractele fiind de lungă durată. Cei mai importanţi clienţi ai platformei AMOS 2 sînt canalele regionale HBO, RTL, Canal Plus. În România, AMOS a creat deja cea mai mare comunitate de programe din regiune.

"Spacecom" este acum în faza finală de proiectare a satelitului AMOS 3, acesta urmînd să fie lansat în 2007.

AMOS 2 a fost lansat pe orbită pe 27 decembrie 2003, locaţia fiind staţia de lansare Baikonur (Kazakhstan). Întreaga lansare a durat aproximativ 7 ore, pînă cînd AMOS 2 a fost transferat pe orbita finală, pe acelaşi sector orbital cu AMOS 1.

Lansat în 1996, AMOS 1 va continua să furnizeze servicii pentru telecomunicaţii pînă în 2008.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb