Spotify va lăsa artiştii şi casele de discuri să plătească pentru promovarea melodiilor şi le va face pe acestea să fie mai vizibile în recomandările făcute de algoritm, informează News.ro.
Platforma suedeză de streaming împrumută un truc din cartea reţelelor sociale şi, la fel ca acestea, va lua bani pentru promovarea conţinutului - artiştii independenţi sau casele de discuri vor plăti pentru ca o melodie să ajungă în playlist-urile generate automat.
Orice melodie poate face obiectul promovării plătite, pe care Spotify o testează în prezent, urmând să o lanseze oficial la o dată încă necunoscută.
Promovarea va fi operată ca un fel de barter între platformă şi deţinătorul melodiei. Suma pe care Spotify ar trebui să o primească pentru promovarea melodiei va fi scăzută din cea pe care compania trebuie să o plătească pentru drepturile de difuzare.
Practic, la fiecare redare a unei melodii ca urmare a promovării plătite, comisionul datorat de Spotify va fi mai mic. Ambele, atât plata promovării, cât şi costul pentru drepturile de difuzare se calculează în funcţie de numărul de redării ale unei melodii în cadrul platformei.
Spotify nu spune cât va costa o promovare, însă un calcul simplu ar putea arăta aşa. Dacă la redarea unei melodii Spotify ar trebui să plătească 7 cenţi pentru drepturile de difuzare, iar promovarea ar costa 3 cenţi, Spotify ar mai plăti doar 4 cenţi pentru redarea melodiei promovate.
Rămâne de văzut în ce fel va afecta experienţa utilizatorilor această nouă strategie de monetizare şi cât de bine va păstra Spotify echilibrul între preferinţele utilizatorilor şi împingerea în faţă a melodiilor promovate.
Dacă Spotify merge prea departe cu promovarea şi ajunge să includă în playlist-uri melodii promovate care nu au nimic în comun cu preferinţele unui utilizatori, atunci va fi o problemă. Listele automate, generate pe baza preferinţelor utilizatorilor, reprezintă unul din atuurile principale ale platformei. Utilizatorii nu vor fi încântaţi dacă în aceste liste se vor găsi melodii din genuri sau cântate de artişti care nu le plac.