Ministerul Transporturilor are plăţi restante, pentru lucrările pe 2008, de 141,5 milioane euro către "Bechtel". Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că ministerul va plăti aceşti bani de îndată ce va fi aprobat bugetul de stat. Domnia sa susţine că, în urma discuţiilor de ieri cu oficialii Bechtel, s-a stabilit ca, în acest an, să nu se mai plătească avansul de 150 de milioane euro şi să se efectueze decontări lunare sau plăţi pe faze de proiect. Ministerul Transporturilor mai trebuie să aloce, pentru lucrările aferente anului 2009, 291 milioane de euro necesare finalizării lucrărilor pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău.
Ministrul Transporturilor afirmă că acest sistem este mult mai avantajos pentru bugetul de stat, dar şi pentru fluenţa lucrărilor derulate de americanii de la "Bechtel" pentru construcţia "Autostrăzii Transilvania". Ministrul Berceanu susţine că a stabilit urgentatea exproprierilor unor terenuri de pe traseul autostrăzii şi a mutării unor linii electrice şi a unor conducte de gaz, lucrări ce trebuiau făcute încă de anul trecut. Radu Berceanu a adăugat: "Primii 42 de km din tronsonul 2B Câmpia Turzii - Gilău, Cluj Napoca vor fi gata în noiembrie, iar restul până la 52 km la începutul lui 2010.
Vom continua să lucrăm cu americanii de la
Radu Berceanu susţine că statul nu poate rezilia contractul pentru execuţia lucrărilor la Autostrada Transilvania întrucât nu este rentabil. Domnia sa susţine că a discutat cu conducerea Bechtel posibilitatea concesionării tronsonului Târgu Mureş - Braşov. Dacă americanii vor fi de acord, fie pot aduce chiar ei finanţarea, fie statul poate scoate la licitaţie acest tip de contract.
Radu Berceanu susţine că a propus celor de la Bechtel această variantă pentru că este clar că statul nu are suficiente resurse din buget pentru a finanţa întreaga autostradă. În cazul în care Bechtel nu renunţă la contract, o soluţie de finanţare va fi găsită începând cu anul 2012.
Ministrul Transporturilor Radu Berceanu susţine că a descoperit că fostul ministru Ludovic Orban i-a lăsat moştenire plăţi restante de circa 600 milioane de euro. Aproximativ 500 milioane de euro sunt deja facturate pentru lucrări efectuate în 2008. Pentru alţi 100 milioane de euro, Ministerul urmează să primească facturi. Domnul Radu Berceanu susţine că va reduce personalul Ministerului Transporturilor mai mult de 20% deoarece angajaţii Ministerului s-au înmulţit considerabil în perioada Ministrului Orban.
1. intrebare
(mesaj trimis de victor în data de 23.01.2009, 09:56)
De ce nu se analizeaza acest contract si vinovatii sa raspunda pt tradarea interesului national ?Casa de avocatura care a intermediat a primit de la statul roman 5,6 mil.$ pt performata