Conducerea Şantierului Naval 2 Mai a iniţiat negocierile cu partenerii sud-coreeni pentru majorarea capitalului la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), obiectivul Guvernului fiind să obţină minim 70 milioane dolari din partea investitorului străin, chiar şi cu reducerea cotei de acţiuni a statului.
"În măsura în care acest obiectiv se va concretiza, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia este dispus să îşi asume reducerea cotei de acţiuni la societatea mixtă\", au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax.
Finanţarea totală necesară la societatea mixtă este, însă, estimată la peste 100 milioane dolari, modalitatea concretă de asigurare a acesteia, prin vărsare directă la capital sau şi prin comenzi, urmând să fie stabilită în negocierile cu investitorul străin, Daewoo Shipbuliding & Marine Engineering din Coreea de Sud.
Partea română doreşte ca investitorul sud-coreean să participe la mărirea capitalului social al societăţii mixte DMHI cu aport în numerar, pentru a asigura lichidităţile necesare DMHI, caz în care va lua în considerare posibilitatea să participe la mărirea capitalului Daewoo Mangalia cu terenul pe care se află şantierul naval, neinclus în prezent în capitalul social.
Potrivit surselor, statul român urmăreşte să obţină, pe lângă finanţare, şi asigurarea unui portofoliu cert de comenzi pentru DMHI, care să conducă la redresarea pe termen lung a societăţii.
"În total, este însă nevoie de o finanţare de peste 100 milioane dolari, chiar dacă aceasta poate presupune o scădere a numărului de acţiuni deţinute de statul român la Şantierul Naval Daewoo Mangalia", au declarat sursele citate.
Acţionarul majoritar al Şantierului Naval DMHI este constructorul naval Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering din Coreea de Sud, cu 50,99% din acţiuni. Alţi acţionari sunt Ministerul Economiei, care deţine indirect, prin Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, un pachet de 48,99% din capital, precum şi trei persoane fizice sud-coreene.
Producţia şantierului constă în construcţii de nave de mari dimensiuni şi este destinată exclusiv livrărilor la extern.