Provenienţa produselor alimentare este unul dintre criteriile pe care consumatorii le folosesc când cumpără alimente, acesta fiind rezultatul unui studiu privind etichetarea produselor în ceea ce priveşte provenienţa, studiu prezentat astăzi în Bruxelles de Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC), arată un comunicat trimis de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APCR).
Studiul s-a desfăşurat în Suedia, Franţa, Polonia şi Austria şi a avut ca scop obţinerea unor informaţii privind părerea consumatorilor asupra etichetării tării de origine a produselor alimentare.
De asemenea rezultatele studiului arată că majoritatea cumpărătorilor doresc să cunoască ţara de origine a alimentelor, doar 10% dintre aceştia au indicat că ar prefera sau ar fi mulţumiţi doar cu indicarea "EU" sau "non - EU" a alimentelor.
Monique Goyens, Director General al BEUC, a comentat: "În 2013, Uniunea Europeană va decide asupra regulilor cruciale în etichetarea originii produselor. Studiul nostru arată în mod clar că această informaţie cântăreşte foarte mult atunci când consumatorii cumpără alimente. Etichetarea originii pe înţelesul tuturor şi uşor de găsit va trebui să fie criteriul esenţial urmărit de legiuitor".
Cu această ocazie Costel Stanciu, preşedinte al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România, a adăugat: "Ţara de origine a alimentelor este o indicaţie considerată importantă şi de consumatorii din România atunci când cumpără un aliment. Nu este greu să ne amintim haosul creat în perioadele < < bolii vacii nebune > >, a < < gripei aviare > > sau a < < gripei porcine > > când consumatorii au preferat să nu mai cumpere carne sau produse procesate din carne pentru că nu aveau certitudinea originii alimentelor existente pe piaţă".