În contextul în care cea mai mare amploare a fenomenului telemuncă este vizibilă în domeniul tehnologiei & IT, Equatorial, companie care susţine dezvoltarea abilităţilor soft prin programe de leadership dedicate şi adaptate conform nevoilor specifice din domeniul IT&C, a demarat un studiu reprezentativ în rândul team leader-ilor din România, în parteneriat cu Reveal Marketing Research pe teme legate de atitudini în raport cu locul de muncă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, cercetarea desfăşurată în perioada martie-aprilie 2022 în rândul a 317 respondenţi evidenţiază că:
• Noile forme ale organizării muncii i-au determinat pe 67% dintre team leaderii din IT să îşi dezvolte noi abilităţi de comunicare şi relaţionare cu echipa pentru a păstra un nivel optim de productivitate.
• În prezent, 8 din 10 team leaderi consideră că provocările de ordin uman, ce ţin de interacţiunea dintre oameni, se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.
Provocările neprevăzute care au fost aduse de telemuncă au obligat liderii de echipă să adopte un nou stil de conducere
Noul context creat de modelul de lucru de acasă a reprezentat o provocare pentru 72% dintre team leaderi, 67% dintre aceştia menţionând că au fost nevoiţi să dezvolte noi abilităţi pentru a menţine un nivel optim de implicare şi productivitate în cadrul echipei.
Printre cele mai mari provocări menţionate de team leaderi în activitatea lor zilnică se numără adaptarea skill-urilor pentru telemuncă (68%) şi lipsa interacţiunii zilnice cu echipa (55%), subliniază sursa citată.
Întrucât trecerea la telemuncă a presupus o schimbare rapidă a modului de lucru, liderii de echipă au avut nevoie de mai mult timp şi au depus un efort suplimentar pentru a lua decizii potrivite şi eficiente. Astfel, o treime dintre aceştia consideră găsirea de soluţii la problemele echipei un aspect dificil al activităţii lor din prezent.
Modul de organizare a muncii în stil hibrid începe să devină un standard pentru companii. Astfel, team leaderii sunt principalii actori care trebuie să ajute companiile pe de o parte, iar angajaţii pe de altă parte, să ajungă la un numitor comun în ceea ce priveşte modelul optim de lucru. 3 din 10 team leaderi consideră aspecte dificile la locul de muncă motivaţia şi moralul angajaţilor, astfel că aceştia sunt puşi într-o poziţie dificilă de a găsi soluţii pentru a repune în mişcare mecanismul lucratului de la birou, fără a înregistra scăderi ale productivităţii la nivelul echipei.
Paradigma muncii hibrid a subliniat importanţa dezvoltării de soft skills de către team leaderi pentru a face faţă schimbărilor constante de la locul de muncă.
Pentru 76% dintre team leaderi, provocările de ordin uman ce ţin de interacţiunea cu oamenii se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic.
În acest context, team leaderii consideră în proporţie de 97% că abilitatea de a empatiza şi comunica eficient cu membrii echipei joacă un rol fundamental în activitatea lor de zi cu zi, în special pentru că 56% dintre lideri au identificat o creştere a dificultăţilor de comunicare, se menţionează în comunicat.