Pe măsură ce locuitorii din oraşe folosesc tot mai mult smartphone-urile pentru a participa proactiv la viaţa oraşului, aceasta se va modifica, dând naştere la moduri mai inteligente de a trăi în mediul urban - de la servicii de monitorizare digitală a sănătăţii la consultarea interactivă a hărţilor sau la utilizarea în comun a maşinilor (car sharing) sau a bicicletelor (bike sharing), arată un raport Ericsson ConsumerLab, intitulat "Smart Citizens: How the internet facilitates smart choices in city life".
Studiul a revelat faptul că 76% dintre respondenţi îşi doresc senzori în spaţii publice care să îi anunţe ce zone sunt aglomerate şi ar trebui evitate, 70% îşi doresc să îşi compare consumul de energie cu vecinii pentru a-şi putea optimiza consumul şi 66% vor control în timp real al calităţii apei potabile, arată sursa citată.
În plus, 48% dintre respondenţi au declarat că ar folosi zilnic un senzor care să le ofere informaţii despre postură, dacă ar putea, 29% şi-ar dori să folosească o carte de identitate biometrică unică pentru a putea accesa serviciile publice, în timp ce 74% vor semne de circulaţie interactive şi mijloace de utilizare în comun a maşinilor şi bicicletelor.
Michael Björn, Head of Research Ericsson ConsumerLab, a declarat: "Oamenii îşi doresc ca furnizorii actuali de servicii publice să le conecteze pe acestea la Internet. Spre exemplu, mulţi şi-ar dori ca autorităţile urbane să le ofere servicii IT&C legate de trafic, servicii publice sau calitatea apei potabile. Un aspect interesant al studiului a fost faptul că cei care locuiesc în zonele mai centrale ale oraşelor sunt mult mai interesaţi de aceste posibilităţi decât cei care locuiesc în suburbii. În acelaşi timp, tinerii şi cei angajaţi full-time sunt cei care preconizează că ar folosi cel mai des acest tip de servicii, dar şi cei mai mari susţinătorii ai ideii de oraş inteligent".
Studiul a fost realizat online în septembrie 2014 pe un eşantion de 9.030 de utilizatori de iPhone şi smartphone-uri Android cu vârste între 15 şi 60. Respondenţii au fost selectaţi din Beijing, Delhi, Londra, New York, Paris, Roma, Sao Paulo, Stockholm şi Tokyo şi reprezintă 61 de milioane de cetăţeni.
Ericsson ConsumerLab este o divizie globală de cercetare a modului de utilizare şi a atitudinilor utilizatori de IT&C din 40 de ţări.