Ţara noastră este a 6-a cea mai atractivă ţară europeană pentru investiţii în următorii trei ani, conform celor 840 de lideri de business chestionaţi de Ernst & Young în cadrul raportului 2012 European Attractiveness Survey, lansat astăzi, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
"România are avantajul unei rate de creştere a PIB-ului promiţătoare în comparaţie cu media europeană şi al unui capital uman valoros. Vedem tot mai mulţi investitori atraşi de sectorul energiei regenerabile. Mai multe privatizări sunt planificate în perioada următoare, încurajând investitorii din întreaga lume să privească spre ţara noastră. Este esenţial să stimulăm această evoluţie pozitivă prin strategii economice adecvate", spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst & Young România.
Executivii din întreaga lume consideră că ţara noastră este mai atractivă decât Cehia, Turcia, Elveţia, Olanda, Italia, Spania sau Suedia.
Studiul Ernst & Young European Attractiveness Survey are la bază o metodologie ce cuprinde două analize: cea a realităţii concrete a numărului de proiecte de investiţii străine (FDI) realizate în 2011, pe de o parte, şi cea soft, a percepţiei privind atractivitatea ţărilor europene pentru FDI, pe de altă parte.
Prima analiză se face cu ajutorul informaţiilor din baza de date European Investment Monitor a Ernst & Young şi include doar proiectele de investiţii străine care au avut ca rezultat active noi şi/sau noi locuri de muncă în anul 2011. Sunt excluse investiţiile de portofoliu şi fuziunile şi achiziţiile, luându-se în considerare doar investiţiile efective în industrii producătoare şi servicii, realizate de companiile străine în Europa.
În cea de-a doua analiză, atractivitatea unei locaţii privind investiţiile străine este definită printr-un mix între imaginea sa, încrederea investitorilor şi percepţia privind capacitatea unei ţări de a oferi beneficii competitive pentru FDI. Pentru această parte, cercetarea a fost realizată de CSA Institute în perioada februarie şi martie 2012, prin interviuri telefonice aplicate unui eşantion reprezentativ de 840 de factori de decizie din companii din întreaga lume.