Majoritatea celor care apelează la un împrumut fac acest lucru pentru acoperirea cheltuielilor neaşteptate, pentru îmbunătăţirea locuinţei, dar şi în vederea plăţii cheltuielilor medicale sau pentru educaţia copiilor, arată un studiu realizat de GfK în ţările în care este prezent International Personal Finance (IPF), grupul din care face parte Provident Financial România.
Conform cercetării comandate de IPF, principalele aspecte pe care clienţii le iau în calcul atunci când doresc să contracteze un credit sunt capacitatea de plată a ratelor lunare (66%), suma totală pe care trebuie să o ramburseze (42%) şi perioada împrumutului (41%).
93% dintre respondenţii de la noi spun că se gândesc foarte atent înainte să ia un credit, iar 91% împrumută doar sume de bani potrivite situaţiei lor financiare, pe care le pot rambursa fără să pună presiune pe buget.
58% din clienţii Provident consideră că economia ţării noastre se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni, în timp ce 19% dintre ei apreciază că situaţia economică va rămâne stabilă în 2015.
Totodată, 44% dintre participanţii români la sondaj au spus că sunt mulţumiţi de nivelul actual de trai, 70% dintre ei fiind încrezători că situaţia financiară personală se va îmbunătăţi în următorul an, principalele motive fiind modificarea circumstanţelor familiale (33%), schimbarea locului de muncă (16%) sau creşterea veniturilor salariale la actualul loc de muncă (10%).
Costul de trai reprezintă principala grijă pentru 47% dintre respondenţii din România, 18% fiind preocupaţi cu privire la pierderea locului de muncă, iar 9% arătându-se îngrijoraţi de presiunea cheltuielilor medicale asupra bugetului familial.
3 din 10 respondenţi au spus că reuşesc să facă economii cu regularitate şi, dintre aceştia, peste 55% pun bani deoparte pentru pensii private, cu scopul să-şi asigure un trai liniştit (30%) şi să-şi reducă impactul scăderii veniturilor lunare asupra nivelului de trai după pensionare (23%).
Cercetarea a fost realizată în perioada martie-aprilie 2015,W pe un eşantion total de 8.040 de clienţi Provident din opt ţări, dintre care 1.034 din România.
În cei nouă ani de prezenţă pe piaţa locală, compania a investit, la noi, peste 257 de milioane de euro. Provident are peste 850 de angajaţi în România şi colaborează cu peste 3.700 de agenţi independenţi, în 80 de oraşe din întreaga ţară. Împrumurile acordate de Provident sunt cuprinse între 500 şi 5.000 de lei, iar termenele sunt cuprinse între 44 şi 78 de săptămâni, costurile de împrumut fiind de circa 33%, în condiţiile în care plăţile se fac prin transferuri bancare. La acestea se adaugă noi costuri, în cazul în care beneficiarii optează pentru varianta în care reprezentanţii Provident se deplasează la domiciliul lor ca să perceapă ratele. Cea mai mare parte dintre clienţi au între 31 şi 55 de ani, iar 55% sunt femei, au anunţat reprezentanţii companiei.
Aceştia au precizat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că, anul trecut, creditele acordate de Provident în România şi Bulgaria au totalizat 132,7 de milioane de euro, cererea rămânând relativ stabilă.