Black Friday este, fără îndoială, unul dintre cele mai aşteptate momente ale anului când vine vorba de cumpărăturile online - şi nu numai, conform unui comunicat remis redacţiei. Însă cum plănuiesc românii să profite de reduceri în 2022? În noul studiu realizat de www.glami.ro, cea mai mare platformă de descoperire a modei din România, au fost prezentate aspecte importante privind obiceiurile actuale de consum.
Potrivit sursei citate, acest studiu face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendinţele pieţei. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, deschis tuturor vizitatorilor platformei, cu peste 4.900 de respondenţi.
Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere articole de modă cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori mai doresc să-şi îmbogăţească garderoba cu articole la preţ redus.
În plus, s-a modificat şi ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă îşi vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%. Situaţia expusă reprezintă o oportunitate pentru magazinele online de a convinge cumpărătorii prin promoţii relevante.
Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deşi contextul actual le descurajează.
48% dintre români spun că nu îşi vor planifica achiziţiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.
Rezultatele sunt interesante şi când atenţia se îndreaptă asupra bugetului. 38% vor cheltui între 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă, subliniază sursa citată.
Această sumă de până la 500 de lei pentru achiziţiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăşi pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe poziţia următoare se află bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumpărăturile lor de Black Friday).
Poate că în trecut cumpărăturile în magazinele fizice erau cele mai de dorit, dar ultimii trei ani au rescris scenariul. Clienţii s-au familiarizat cu procesul de achiziţie online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenţi au spus că nu s-ar simţi confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.10.2022, 15:34)
Mai sunt oameni care mai pun botul la BF?
2. fără titlu
(mesaj trimis de ggg în data de 25.10.2022, 01:32)
0 lei se incadreaza :-)