Unui studiu realizat de NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi comunicare specializată în servicii pentru domeniul IT&C, arată că o bună parte din companiile de IT&C din România consideră activitatea de lead generation o oportunitate foarte bună pentru dezvoltarea afacerilor.
Principala metodă folosită de toate companiile IT&C, indiferent de dimensiune, pentru desfăşurarea activităţilor de lead generation este email marketing. Ulterior, fiecare companie, în funcţie de dimensiunea acesteia şi implicit de bugetul lor, aleg strategii diversificate, optând pentru un mix între email marketing şi SEO (peste 70% dintre companiile medii) sau email marketing şi participarea la târguri şi evenimente de profil (peste 65% dintre companiile cu peste 50 de angajaţi), precizează un comunicat de presă al NNC Services transmis Redacţiei.
Elaborarea unei strategii bine definite, încă de la începutul activităţii, este un pas foarte important în atingerea obiectivului propus, lucru realizat de peste 40% din companiile de IT&C din România. În ceea ce priveşte resursele folosite pentru activitatea de lead generation, majoritatea companiilor alocă sub 80 de ore lunar. Cu toate că resursele de timp folosite sunt similare, rezultatele diferă în funcţie de dimensiunea companiilor. Astfel încât, companiile cu până la 50 de angajaţi reuşesc să genereze peste 11 leaduri pe lună, iar cele mari găsesc între 1 şi 3 leaduri/lunar.
Deşi activitatea de lead generation este folosită cu succes de majoritatea companiilor de IT&C din România, acestea întâmpină totuşi oarecare dificultăţi în implementarea diverselor metode de abordare. Email Marketing, Content Marketing, SEO, Social Media şi Paid Search se află pe lista provocărilor tuturor companiilor de IT&C care au participat la prezentul studiu, gradul de dificultate fiind diferit în funcţie de dimensiunea companiilor.
Coţovanu, Chief of Lead Generation Department, NNC Services, a afirmat: "Generarea de oportunităţi de vânzare în domeniul IT&C, un domeniu cu precădere Business-to-Business, este un proces complex, iar obţinerea de noi clienţi se face referenţial până la un anumit punct. Odată cu creşterea afacerii, generarea constantă de noi oportunităţi este esenţială pentru stabilitatea şi supravieţuirea acesteia, însă, în acelaşi timp, multe companii investesc timp sau şi efort în astfel de activităţi, fără o strategie prestabilită şi fără a avea o viziune asupra rezultatelor unei activităţi planificate şi executate metodic ce poate aduce o garanţie, o premisă a succesului în dezvoltarea afacerii".
Studiul s-a desfăşurat în cadrul companiilor mici, medii şi mari de IT&C din România şi analizează strategiile folosite de acestea în dezvoltarea afacerilor. 55.3% dintre respondenţi provin din companii cu 10-49 angajaţi, 21.3% din companii cu 50-249 angajaţi, 17% din companii cu mai puţin de 10 angajaţi şi 6.4% din companii cu peste 250 de angajaţi.