Marile companii din România riscă să piardă angajaţi valoroşi dacă nu vor începe să crească investiţiile în retenţia şi dezvoltarea abilităţilor angajaţilor, potrivit studiului "Insights from the Top", realizat recent de compania de Executive Search şi Dezvoltare Organizaţională K.M.Trust & Partners. Ca atare, planurile pentru dezvoltarea resursei umane, prin programe de training, leadership şi coaching se află printre marile priorităţi ale acestei perioade şi ale anului 2022 la vârful marilor companii active în România.
De asemenea, managementul resurselor, digitalizarea şi eficientizarea vor deveni din ce în ce mai importante în cadrul organizaţiilor din România. Totodată, dezvoltarea emoţională a managerilor de top, experienţa clienţilor cu produsele şi serviciile companiilor, dar şi retenţia resurselor umane valoroase reprezintă teme importante pentru lideri în perioada următoare, având în vedere contextul actual.
Peste 60% dintre liderii din vârful marilor multinaţionale care au răspuns studiului au în plan ca anul acesta să crească investiţiile în programe de training, de leadership şi coaching, având în vedere provocările contextului actual. De altfel, COVID-19 reprezintă o îngrijorare pentru mai bine de 40% dintre liderii intervievaţi. O altă temă importantă pentru manageri o reprezintă dezvoltarea emoţională şi sănătatea mintală în interiorul organizaţiilor, 35% dintre aceştia menţionând ca fiind o temă pe agenda lor în perioada următoare.
În plus peste 65% dintre liderii companiilor care au participat la studiu au indicat că managementul resurselor, digitalizarea şi eficientizarea proceselor în organizaţiile pe care le conduc, reprezintă o preocupare constantă.
Potrivit studiului, cei mai mulţi dintre managerii de top din companiile din România caută anumite calităţi atunci când angajează manageri seniori în această perioadă. Cele mai importante sunt caracterul şi valorile morale, 92% dintre lideri considerând că este crucial ca un manager de top să aibă valorile corecte şi un caracter integru. Energia şi motivaţia (80%), dar şi orientarea spre client (75%), completează tabloul celor mai căutate calităţi la recrutarea oamenilor cu putere de decizie în organizaţie.
"Companiile continuă tendinţa de transformare şi de adaptare la noul context al pieţei. Ştim că pandemia a amplificat anxietăţile şi stresul deja existent. Ea a venit la pachet şi cu o serie de costuri personale, emoţionale, legate de sănătatea mintală, iar liderii cu viziune din companii înţeleg acest lucru şi doresc să contribuie la creşterea bunăstării emoţionale şi psihice atât a lor, cât şi a oamenilor valoroşi din companie. În ultima perioadă a crescut şi credem că va creşte în continuare cererea pentru programe relevante de dezvoltare, training sau coaching", declară Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.
Studiul "Insights from the Top" a fost recent realizat de K.M.Trust & Partners, în rândul marilor companii active în România, cu cifre de afaceri cumulate de peste 20 de miliarde de euro anual şi care angajează doar pe piaţa din România peste 2 milioane de oameni. Respondenţii provin din domenii de activitate precum IT&C, sănătate, servicii financiare, industria telecom, producţie, retail, energie, logistică şi distribuţie, automotive, agricultură.