Conform unui studiu mediaTrust, în primele cinci luni din 2015 au fost înregistrate 12.982 de reclame la categoria Turism, dintre care 6.520 au aparţinut agenţiilor de turism, arată un comunicat transmis redacţiei.
Totodată, hotelurile şi pensiunile au înregistrat cu 2.738 de reclame. Subcategoria Ghiduri/Baze de date/ recomandări a înregistrat 3.564 de reclame.
Din totalul de 12.982 de reclame înregistrate la categoria Turism, 9.510 au fost difuzate de către posturile de televiziune, 3.055 de reclame au fost difuzate la staţiile de radio şi 417 de reclame au fost tipărite în presa scrisă.
În topul celor mai vizibile branduri din turism se află agenţia Christian Tour cu 3.118 reclame şi un rate card estimat la 3.694.167 euro. Locul doi este ocupat de Hotelscan.ro cu 2.440 de reclame cu un rate card de aproximativ 6.216.085 euro, iar pe locul trei se află Rezerva.ro cu 985 de reclame şi un rate card de 1.405.150 euro. Vola.ro este în clasament cu 702 reclame cu un rate card estimate la 1.017.463 euro, iar agenţia de turism Paralela45 a înregistrat 690 de reclame şi un RC de 944.606 euro. DeLuxeTour a înregistrat 637 de reclame în perioada analizată, iar rate card-ul este estimat la 1.182.573 euro. Cocor Spa Hotel este pe locul şapte în top cu 591 de reclame şi RC - 256.738 euro, urmat de Phoenicia Holiday Resort cu 474 de reclame (RC - 927.780 euro) şi Phoenicia Grand Hotel cu 460 de reclame (RC -215.551 euro). Agenţia Perfect Tour este pe locul 10 cu 369 de reclame şi un rate card de aproximativ 804.250 euro.
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 1.925.322 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie - 31 mai 2015, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.
MediaTrust România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est.