Părinţii sunt categoria de consumatori cea mai vulnerabilă la presiunea socială, fiind forţaţi să cheltuiască pentru copiii lor un buget mai mare decât îşi pot permite, se arată în "Raportul Consumatorilor privind Plăţile Efectuate", realizat de Intrum şi dat astăzi publicităţii.
Intrum, companie specialiyată în credit management, reprezentat în România de către Top Factoring, a prezintat ediţia 2017 a studiului European Consumer Report, bazat pe răspunsurile a 24 401 consumatori europeni intervievaţi. Studiul, desfăşurat în luna septembrie 2017, include şi răspunsurile a 1000 de respondenţi din România.
Potrivit studiului, 40% din părinţii chestionaţi au experimentat presiune în ultimul an, "simţindu-se forţaţi de către contextul social să cumpere pentru copiii lor lucruri cu care nu erau financiar confortabili".
Totodată, doar 3% dintre cei chestionaţi au rezistat presiunii şi au decis să achiţioneze doar ceea ce era prevăzut în buget.
Mikael Ericson, CEO şi Preşedinte Intrum, a declarat: "Datele analizate demonstrează că un grup vulnerabil expus unei presiuni sociale poate duce la o îndatorare nesănătoasă pe termen lung. Cu toate opţiunile de plata care există în momentul de faţă şi luând în considerare presiunea socială raportată la nivel general, misiunea noastră este de a investi în sporirea încrederii şi în educarea generaţiilor prezente şi viitoare atunci când vine vorba despre un consum sustenabil", declara
Potrivit sursei citate, părinţii tineri, cu vârste între 18-34 ani sunt foarte vulnerabili, jumătate dintre aceştia simţind constant o presiune a societăţii atunci când vine vorba despre cumpărături efectuate pentru copiii lor.
Conform studiului, reţelele de socializare joacă de asemenea un rol important în crearea presiunii asupra consumatorilor moderni. În acest sens, 65% dintre românii intervievaţi au fost de acord cu afirmaţia "Reţelele de socializare mă fac să cumpăr mai mult decât aş avea nevoie".
De cealaltă parte, la nivel european, media celor care au răspuns afirmativ la această întrebare este de doar 39%.
Totodată, studiul relevă existenţa unei creşteri a creditelor de consum. Astfel, aproape fiecare al patrulea român (35%) crede că este în regulă să cumpere bunuri precum televizoare, calculatoare sau telefoane pe credit, acest trend înregistrând o creştere susţinută în ultimii doi ani.
Cătălin Neagu, director general Top Factoring, reprezentant al Intrum în ţara noastră, a afirmat: "În România uzanţă părinţilor de a depăşi bugetul alocat atunci cînd vine vorba despre cumpărături pentru copiii lor este mai mare faţă de restul europenilor. Cifrele arată o discrepanţa faţă de media europeană la acest capitol, iar diferenţa va putea fi estompată doar prin educare, respectiv prin îmbunătăţirea managementului finanţelor personale şi ale familiei".