Compania Prologis, ce deţine, operează şi dezvoltă spaţii industriale, a publicat astăzi un studiu global, potrivit căruia cererea de spaţii industriale continuă să fie diversă, cu multe industrii aflate în expansiune, pe fondul unui impact crescut al canalului de comerţ electronic.
În realizarea studiului, intitulat "Creşterea sectorului imobiliar de logistică: o analiză a cererii din partea principalelor industrii-client", analiştii au avut în vedere clienţii care au contact direct cu consumatorii şi care reprezintă cea mai mare concentrare din industria logistică, cu ponderea cea mai ridicată a activităţii de închiriere de spaţii anul trecut.
Cercetarea a relevat faptul că mai multe sectoare au înregistrat o creştere puternică, printre care electronică, locuinţe, auto şi comerţ electronic. Totodată, furnizorii terţi de logistice (3PL) vor continua să fie o sursă de creştere.
Chris Caton, Vice Preşedinte şi Director Prologis Research, a declarat: "Perspectivele de creştere ale afacerilor clienţilor şi cererea de spaţii logistice sunt puternice. Procesul decizional privind noile închirieri de spaţii s-a îmbunătăţit în mod clar în ultimul an. Clienţii recunosc tot mai mult oportunitatea de a-şi asigura nivelurile actuale ale chiriilor, înaintea oricăror majorări ulterioare, având în vedere suprafaţa limitată de spaţii disponibile, reţelele de distribuţie modeste şi tendinţa ascendentă a costurilor de înlocuire".
Prologis Research monitorizează, analizează şi raportează tendinţele cheie şi dinamica din sectorul imobiliar şi managementul lanţului de aprovizionare, ca să le furnizeze clienţilor, investitorilor şi publicului general o perspectivă globală.
Având o implicare activă în cinci ţări din regiune (Polonia, Cehia, Ungaria, Slovacia şi România) şi un portofoliu care totalizează peste 3,6 milioane mp, Prologis este principalul operator de clădiri de distribuţie din Europa Centrală si de Est (date valabile la 31 decembrie 2013). Compania activează pe pieţele globale şi regionale din America, Europa şi Asia. La 31 decembrie 2013, Prologis deţinea sau avea investiţii, integral sau prin co-investiţii, în proprietăţi şi proiecte de dezvoltare estimate în total la aproximativ 52,9 milioane mp în 21 de ţări. Întreprinderea închiriază spaţii de distribuţie moderne unui număr de peste 4.500 de clienţi (producători, retaileri, companii de transport, furnizori terţi de servicii logistice şi alte companii).