Primele trei criterii în alegerea unui autoturism sunt consumul de combustibil, fiabilitatea şi costurile cu întreţinerea, se arată într-un studiu realizat de compania Daedalus Millward Brown.
În cadrul studiului, 2.686 de proprietari de autoturisme din ţara noastră au trebuit să aleagă cele mai importante trei criterii pe care le-ar lua în considerare dacă ar fi să îşi cumpere mâine o altă maşină. Astfel, 77% dintre aceştia au ales consumul de combustibil, 60% fiabilitatea şi 59% costurile cu întreţinerea.
Potrivit sursei citate, la distanţă relativ mare se află siguranţa autoturismului/testele NCAP (28%). Pe locurile următoare în topul criteriilor se află aspectul exterior (18%) şi aspectul interior (12%).
Mărimea portbagajului este unul dintre primele trei criterii pentru 11% dintre respondenţi, cu un procent în plus faţă de cei 10% care se uită la păstrarea valorii în timp a autoturismului (deprecierea auto) atunci când cumpără o maşină, mai arată studiul.
Nivelul de poluare (8%), deşi are valori relativ modeste în criteriile principale de alegere, este totuşi mai important decât culoarea maşinii (4%), demarajul (3%) şi atributul "maşină mare/impunătoare" (2%).
Prin comparaţie cu femeile, bărbaţii aleg într-o mai mare măsură un autoturism după fiabilitate (62% bărbaţii vs. 54% femeile), aspect exterior (19% vs. 13%) şi aspect interior (14% vs. 8%). La rândul lor, femeile sunt mai interesate decât bărbaţii de consumul de combustibil (81% femeile vs. 76% bărbaţii) şi de nivelul de siguranţă al autoturismului (36% vs 27%).
Conform sursei citate, veniturile afectează de asemenea importanţa criteriilor în alegerea unui autoturism. Astfel, pe măsură ce veniturile cresc, românii sunt atraşi mai mult de fiabilitate şi siguranţă. În sens contrar, persoanele cu venituri mici sunt mai interesate de criterii precum costul combustibilului şi nivelul de poluare.
Prin comparaţie cu celelalte categorii de educaţie, românii cu studii superioare aleg într-o mai mare măsură un autoturism după fiabilitate şi nivelul de siguranţă şi se uită mai puţin la consumul de combustibil şi la aspectul exterior al maşinii.