Un studiu recent realizat de Up România la începutul anului arată cum s-a modificat atitudinea companiilor cu privire la beneficiile extrasalariale oferite angajaţilor în 2021. Astfel, pentru acest an, aproape 90% dintre clienţii Up România declară că intenţionează să ofere beneficii extrasalariale angajaţilor. Comparativ, anul trecut, în plină carantină la nivel naţional, 46% dintre companii renunţaseră la beneficiile oferite salariaţilor.
În topul preferinţelor companiilor rămân tichetele şi cardurile de masă (47%) şi tichetele sau cardurile cadou (15%), însă scade interesul pentru tichetele şi cardurile de vacanţă, din cauza modificărilor legislative din domeniu.
Pe de altă parte, creşte interesul companiilor pentru abonamentele de sănătate. Dacă anul trecut acestea se regăseau în top 5 opţiuni de beneficii luate în considerare de către companii, în 2021 abonamentele de sănătate au intrat în primele trei opţiuni de beneficii extrasalariale preferate de angajatori.
"Dacă anul trecut, în plină carantină declarată la nivel naţional, cele mai multe opţiuni extrasalariale luate în calcul de către companii erau din categoria cardurilor şi a tichetelor de masă, cardurilor cadou sau voucherelor de vacanţă, anul acesta companiile se orientează către beneficii din zona de sănătate şi wellness. Astfel, observăm un interes crescut din partea clienţilor faţă de abonamentele la clinici private de sănătate, abonamente la săli de sport sau oferte de beneficii flexibile, pornind de la nevoile angajaţilor " a declarat Elena Pap, Director General Up România şi Director Regional Up Group.
În ceea ce priveşte impactul resimţit de companii din cauza pandemiei de Covid-19, în continuare, mai bine de jumătate dintre clienţii Up România declară că cifra de afaceri a companiei a fost afectată. Astfel, 1 din 3 clienţi menţionează că activitatea companiei a fost redusă până la 30%, în timp ce 15% dintre companii şi-au văzut cifra de afaceri diminuată cu până la 50%. 12% dintre companii au avut cifra de afaceri redusă cu mai bine de 50%.
"Anul trecut a reprezentat, pentru toate companiile, o provocare ce a cerut adaptare continuă şi reinventare. În ciuda măsurilor necesare ce s-au impus pentru a putea continua activitatea, din păcate, mai bine de jumătate dintre companii au înregistrat pierderi la nivelul cifrei de afaceri. Studiul Up România este menit să ne ofere o oglindă corectă a impactului resimţit de companiile cu care lucrăm, cât şi să ne ajute să identificăm cele mai utile instrumente la care aceste companii apelează, chiar în condiţii dificile, pentru loializarea şi motivarea angajaţilor proprii", a continuat Elena Pap, Director General Up România şi Director Regional Up Group.