Companiile mici şi mijlocii (IMM-uri) din Europa estimează accelerarea activităţii de export pe parcursul anului viitor, potrivit unui sondaj realizat de UPS (NYSE: UPS) în rândul a 10.717 proprietari şi manageri de companii din domenii precum auto, îngrijire a sănătăţii, high-tech, industrii şi retail.
Potrivit sondajului UPS, încrederea IMM-urilor din Europa cu privire la activitatea lor de export se îmbunătăţeşte, 90% estimând consolidări sau creştere. Mai mult, companiile asociază activitatea de export cu o creştere mai mare a veniturilor totale şi există o tendinţă accelerată de adopţie a comerţului online în rândul IMM-urilor din Europa.
"IMM-urile din Europa înregistrează un avans al exporturilor şi intră în pieţe noi, beneficiind astfel de oportunităţi de creştere a afacerilor. Notabil este faptul că adesea cererea din partea clienţilor îi determină să înceapă activitatea de export. Bariere impuse sau reale stau în calea extinderii companiilor în această zonă, până ce clienţii îi contactează direct pentru a plasa comenzi. Într-o perioadă în plină expansiune a comerţului electronic, IMM-urile europene beneficiază de multe oportunităţi generate de activitatea de export", declară Cindy Miller, Preşedinte, UPS Europa
Germania este ţara europeană cu cel mai mare număr de IMM-uri cu activitate de export, potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015", cu peste 120.000 de companii incluse, cu toate că Franţa, Italia şi Marea Britanie sunt, de asemenea, mari exportatori. Pentru fiecare ţară, există preferinţe clare pentru anumite destinaţii de export, cu toate că acestea se extind treptat. În general, cea mai mare piaţă non-europeană pentru export, după SUA, este Asia, urmată de Africa şi Orientul Mijlociu. China rămâne o destinaţie nesemnificativă de export, doar 11% dintre companii exportă acolo.
"IMM-urile din Europa cu activitate de export se maturizează rapid. Acum, companiie sunt preocupate mai ales de probleme mai practice, precum siguranţa transporturilor, aşteptând sprijin din partea partenerilor logistici pentru a ajunge la cât mai multe pieţele internaţionale", spune Cindy Miller, Preşedinte, UPS Europa
Majoritatea companiilor mici şi mijlocii din Europa au început activitatea de export la cererea clienţilor - reprezentanţii companiilor din Belgia, Franţa, Germania şi Marea Britanie afirmă că acesta a fost principalul driver. Acest factor se regăseşte în top trei argumente pentru IMM-urile din Europa , cu excepţia companiilor din Italia, să intre pe pieţe noi.
Potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015", importanţa exporturilor este în creştere în rândul comaniilor europene mici şi mijlocii, cât şi la nivelul întregii pieţe. Astfel, în ultimii trei ani, 49% dintre IMM-urile cu activitate la export au raportat o creştere a cifrei de afaceri. Pe măsură ce exportatorii adoptă noi tehnologii, activitatea de export a IMM-urilor se maturizează şi se pregăteşte pentru creşteri, companiile căutând modalităţi inovatoare de a face afaceri. Aceste tendinţe vor fi actuale şi mai departe anul viitor.
Analiza a sondat 10,717 proprietari şi manageri de IMM-uri şi s-a desfăşurat între 15 iunie - 7 august 2015 în Belgia (1,298), Franţa (2.133), Germania (1.745), Italia (1.949), Ţările de Jos (1.087), Polonia (1.040) şi Marea Britanie (1.101).
Eşantionul de corporaţii pentru acest studiu, selectat de Dun and Bradstreet, a fost alcătuit din companii din industrii precum producţie industrială şi auto, retail, high-tech şi industria de îngrijire a sănătăţii. În scopul acestui studiu, subsectoare precum producătorii de alimente, textile, producătorii de lapte, produse chimice, cafenele, baruri şi restaurante au fost excluse alături de principalele sectoare, inclusiv agricultură, minerit, construcţii. Studiul, de asemenea, selectat 200 de companii din fiecare şapte pieţe pentru o analiză în profunzime.