Am devenit tot mai atenţi la estetica şi designul tâmplăriei termoizolante din locuinţă, arată concluziile studiului naţional privind "Preferinţele şi comportamentul persoanelor fizice referitoare la achiziţia de tâmplărie termoizolantă" comandat de VEKA România la începutul acestui an, conform unui comunicat remis azi redacţiei.
Argumentele principale, în favoarea achiziţiei, fac referire la: renovarea locuinţei, inclusiv înlocuirea ferestrelor (51,1% la nivel naţional), renovarea de amploare (totală) a locuinţei (15%) şi construcţiile noi, inclusiv construcţia unei alte locuinţe (14%). În cazul renovării, 43,6% dintre persoanele chestionate spun că motivul pentru care şi-au schimbat tâmplăria a fost dorinţa unei izolări termice mai bune, că vechile ferestre erau deteriorate fizic (30,3%) şi că au dorit ca noile ferestre să aibă un aspect mai modern (7,8%).
Cercetarea relevă interesul pentru achiziţia de tâmplărie termoizolantă de calitate. Astfel, 26,7% dintre respondenţii care au deja locuinţele dotate cu ferestre cu tâmplărie termoizolantă în proporţie de peste 51-75% din totalul suprafeţelor vitrate, respectiv 25,8% dintre cei a căror locuinţă este dotată până la 25% se declară viitori cumpărători de ferestre cu tâmplărie termoizolantă, în următoarele 12 şi 24 de luni. Dintre aceştia, 33% au afirmat că urmează să-şi doteze locuinţa cu ferestre termoizolante (inclusiv uşile de balcon), cu un procentaj de peste 75% în raport cu numărul total de ferestre din locuinţă.
Tendinţa generală de cumpărare (54,6%) se îndreaptă către tâmplăria termoizolantă PVC, aceasta putând răspunde cerinţelor tot mai mari ale clienţilor care vizează, în special, capacitatea de izolare termică şi fonică, precum şi durata de viaţă ridicată a produselor. Pe locurile următoare în menţiunile beneficiarilor, se află aluminiul (21,3%) şi lemnul sau lemnul stratificat (19,2%), se mai arată în comunicatul VEKA.
Mai mult: în alegerea produsului şi a producătorului de tâmplărie, respondenţii au numit, în topul primelor trei cele mai importante criterii de selecţie, mărcile de furnizori folosite la confecţionarea ferestrelor, respectiv marca de profiluri şi cea de feronerie. Alături de acestea, subiecţii au amintit termenele de garanţie oferite şi profesionalismul personalului.
Studiul a fost realizat de Neomar Consulting în perioada 10 ianuarie - 6 februarie 2015, pe un eşantion reprezentativ (persoane fizice) de 1.100 de subiecţi cu vârste de 20-60 de ani. Marja de eroare de eşantionare este de +2,9%.
Fondată în 1969, ca urmare a preluării producătorului german Vekaplast (care la acea dată avea doar 8 angajaţi), VEKA numără astăzi mai mult de 3.600 de salariaţi şi înregistrează vânzări de aproape 800 de milioane de euro în întreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA îşi desfăşoară activitatea în 25 de locuri la nivel mondial, operând 16 puncte de producţie.
VEKA România, producător de sisteme de profiluri PVC înfiinţat în 2000, este deţinut în totalitate de VEKA Germania şi are peste 30 de angajaţi, în prezent derulând afaceri cu mai mult de 180 de parteneri în întreaga ţară.