Anunţurile pentru participarea la licitaţiile de alegere a consultantului care va efectua studiile de fezabilitate pentru tronsonul de metrou care va lega Capitala de Otopeni, precum şi pentru magistrala inelară de sud a Bucureştiului vor fi publicate pe 15 decembrie, a declarat, ieri, Ludovic Orban, ministrul transporturilor, într-o conferinţă de presă.
"Termenul minim pentru finalizarea legăturii între Bucureşti şi Otopeni este de trei luni, iar termenul maxim de 12 luni. Investiţia se ridică la 250 milioane euro. Vom selecta consultantul care va putea realiza lucrările şi care va face studiul de fezabilitate pentru ca acestea să fie finalizate în timpul cel mai scurt", a precizat ministrul de resort, citat de Rompres.
Consultanţii vor fi selectaţi până la data de 1 februarie 2008. Valoarea investiţiei pentru magistrala inelară de sud este estimată la 741 milioane de euro. Magistrala de metrou va avea 25 de staţii şi o lungime de 16,4 kilometri.
De asemenea, lucrările pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate vor începe în anul viitor, iar lucrările pentru porţiunea Universitate-Pantelimon urmează să fie demarate în 2009, a mai precizat Ludovic Orban, la împlinirea a 28 de ani de la darea în folosinţă a primului tronson de metrou.
"Lucrările pentru tronsonul drumul Taberei-Universitate necesită investiţii de 570 milioane de euro. Memorandumul de finanţare a fost aprobat de Banca Europeană pentru Investiţii şi aşteptăm să fie aprobat şi de Ministerul Finanţelor. Dacă MEF nu va aproba acest memorandum în două sau trei luni, proiectul ar putea fi finanţat şi de la bugetul de stat sau prin parteneriat public privat", a afirmat Orban.
Valoarea investiţiilor pentru magistrala Universitate-Pantelimon se ridică la 828 milioane de euro. În acest caz, studiul de fezabilitate este în curs de aprobare. Astăzi sunt analizaţi indicii tehnico-economici pentru acest obiectiv, astfel încât, după aprobarea Guvernului, proiectul să poată fi finanţat.
În ceea ce priveşte lucrările pe Nicolae Grigorescu-Linia de Centură, care necesită investirea a 76 milioane de euro, ele vor fi încheiate în 15 iunie 2008, iar tronsonul va avea patru staţii şi o lungime de 4,75 kilometri.
Racordul 1 Mai-Laromet va fi terminat şi pus în funcţiune în anul 2010. Investiţia a fost abandonată în 1990, construcţia fiind începută înainte de 1989. Majoritatea lucrărilor de structură vor fi terminate în primul trimestru al anului viitor.
Potrivit "Metrorex", valoarea totală a lucrărilor pentru darea în folosinţă se ridică la 55 milioane de euro, Regia deţinând, deocamdată, fonduri doar pentru lucrările de structură de la staţia Bazilescu, de 3,78 milioane de euro şi galeria Podul Constanţa - 7,9 milioane de euro.
În 2006, metroul bucureştean a înregistrat peste 140 milioane de călători, în creştere cu 20% comparativ cu 2005. În pezent, cu metroul circulă circa 560.000 de călători pe zi, fiind perioade în care au fost înregistraţi chiar şi 650.000 de călători, comparativ cu circa 330.000 în perioada 2002-2003. Metroul bucureştean a atins un nivel record al numărului de călători, de peste 15 milioane de persoane, în luna mai a acestui an, cifră care nu a mai fost atinsă de peste şapte ani.