Compania Motorola a prezentat rezultatele cercetării sale privind opţiunile în materie de tehnologie şi obiceiurile de consum media ale noii generaţii - Generaţia Mileniului, formată din tinerii cu vârste între 16-27 de ani. Acest sondaj, realizat în rândul a 1200 de persoane din Generaţia Mileniului, din cinci ţări europene şi din Orientul Mijlociu, arată că tinerii adulţi îşi doresc foarte tare să ţină sub control vastul conţinut multimedia pe care îl au la dispoziţie şi că prin comportamentul lor influenţează şi generaţiile mai în vârstă.
Cercetarea a fost comandată de Motorola pentru a înţelege obiceiurile de consum video ale Generaţiei Mileniului şi modalităţile prin care aceştia transferă şi utilizează conţinutul multimedia pe mai multe echipamente. Studiul relevă nu numai faptul că Generaţia Mileniului foloseşte tehnologii şi servicii noi, ci şi faptul că membrii săi îşi înfluenţează activ părinţii în adoptarea noilor obiceiuri: majoritatea răspunsurilor relevă faptul că tinerii îşi influenţează părinţii atunci când vine vorba despre achiziţionarea de servicii broadband sau TV, chiar dacă nu mai locuiesc împreună cu ei.
"Tehnologia este esenţa acestei generaţii. Generaţia Mileniului consideră ca stilul său de viaţă s-ar schimba fundamental dacă nu ar avea acces la internet. De aceea nu este surprinzător să vedem cum tinerii influenţează deciziile de achiziţionare a tehnologiei pentru acasă", declară Joe Cozzolino, vice preşedinte şi general manager corporate, Motorola Home & Networks Mobility EMEA.
Prime Time, la dispoziţia mea
Televiziunea este, aşa cum era de aşteptat, în continuare forma de divertisment preferată. Totuşi, ceea ce s-a schimbat, este modul, locul şi timpul în care dorim să vizionăm emisiunile. Programul tradiţional TV e depăşit. Astfel, 78% dintre membrii Generaţiei Mileniului ar prefera ca o emisiune TV să fie reluată de la început, din momentul în care ei comută pe canalul respectiv. Două treimi dintre ei şi-ar dori să oprească o emisiune TV într-o cameră şi să o repornească în alta. În Statele Unite, conform studiului realizat la începutul anului, procentul creşte la 86%. Aproape o treime dintre ei (32%) preferă să vizioneze programe mai degrabă pe calculatorul personal decât la televizor.
Mobilitate Media
Un număr important de persoane chestionate doreşte să aibă posibilitatea de a accesa filme artistice întregi şi emisiunile preferate în timp ce se află în mişcare. Şi totuşi, spaţiul multimedia mobil îşi intră pe deplin în drepturi atunci când vine vorba despre conţinut media editat în pastile de durată redusă. Opţiunea de a transfera programele TV de pe decodorul de acasă pe telefonul mobil e tentantă pentru 81% dintre membrii Generaţiei Mileniului, fapt care demonstrează interesul lor ridicat pentru mobilitate media tot mai mare. 75 de procente indică faptul că le-ar plăcea să urmărească filme în timp ce călătoresc, iar 62 de procente ar fi interesaţi să urmărească pe telefonul mobil versiuni de 15 minute ale unui program TV de 30 de minute şi 61% ar prefera să vadă pe telefonul mobil versiuni de trei minute ale emisiunilor favorite.
Mai multe experienţe media
Generaţia Mileniului influenţează generaţiile mai în vârstă, deoarece experienţele lor tehnologice sunt mult mai profunde; astfel, 63% dintre cei chestionaţi recunosc că aşteptările şi exigenţele lor în materie de experienţe media bogate sunt mult mai mari în comparaţie cu cele ale părinţilor lor.
Generaţia Mileniului nu digeră pasiv conţinutul media, ci caută din ce în ce mai mult să interacţioneze cu ceea ce rulea-ză pe ecran. Peste jumătate dintre cei chestionaţi ar dori să aibă posibilitatea să interacţioneze cu televizorul lor şi să acceseze informaţii despre emisiunile pe care le vizionează. 68% şi-ar dori să afle mai multe despre produsele prezentate în filmele şi emisiunile TV sau chiar să le cumpere, cererea cea mai mare venind din Emiratele Arabe Unite, cu 81 de procente dintre cei chestionaţi.
Există semne clare că Generaţia Mileniului adoptă televiziunea high definition (HDTV), iar cifrele arată un potenţial de creştere mare. HDTV este bine cunoscută în toate pieţele în care s-a derulat sondajul, în special în Germania şi Emiratele Arabe Unite unde 53 de procente şi respectiv 58 de procente dintre cei intervievaţi, au spus că sunt încântaţi de conţinutul HD.