SUCCES FULMINANT PENTRU BIJUTERIILE ARTISTICE "Frey Wille" din Calea Victoriei - "break-even", după şase luni

ADINA ARDELEANU
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 29 noiembrie 2010

Friedrich Wille, proprietarul "Frey Wille" (foto stânga), a sărbătorit împlinirea primului an pe piaţa românească în cadrul unui eveniment prezentat de Andreea Raicu.

Friedrich Wille, proprietarul "Frey Wille" (foto stânga), a sărbătorit împlinirea primului an pe piaţa românească în cadrul unui eveniment prezentat de Andreea Raicu.

Friedrich Wille: "Românii ne iubesc şi se bucură că suntem aici"

Magazinul de bijuterii "Frey Wille", deschis în urmă cu un an pe Calea Victoriei, a atins punctul de "break-even" (n.r. momentul în care veniturile sunt egale cu investiţia) după primele şase luni de activitate, potrivit lui Friedrich Wille, preşedintele şi proprietarul grupului austriac. Aceasta este măsura succesului în ţara noastră pentru bijuteriile viu-colorate, din email, inspirate din colecţii de artă. Investiţia iniţială în buticul din România a fost de 250.000 de euro.

Deşi extrem de secretos în legătură cu situaţia financiară a companiei sale, Friedrich Wille ne-a lăsat să înţelegem că, în mod normal, durează doi-trei ani ca un magazin să fie profitabil pe o piaţă nouă.

Uşor ironic, domnul Wille ne-a declarat: "Nu suntem listaţi la Bursă şi nici nu intenţionez să fac asta vreodată. Avem mult de lucru şi presiunea este enormă. În orice afacere, toate activităţile pe termen scurt sunt în prim plan, iar cele pe termen lung sunt în planul secund. La noi, este invers. Tot timpul investim bani şi pierdem bani când începem pe pieţe noi şi abia după doi, trei ani devenim din ce în ce mai puternici şi putem finanţa din nou alte pieţe. În România, am avut succes foarte rapid, desigur datorită echipei noastre excelente".

De asemenea, preşedintele "Frey Wille" pune succesul companiei sale pe seama sensibilităţii românilor: "Am găsit aici foarte mulţi oameni sensibili. Este foarte important. Ei ne iubesc bijuteriile, iubesc culorile! Cred că pot să spun că se bucură că suntem aici".

Maşinile româneşti de pe o autostradă austriacă - factor determinant în aducerea "Frey Wille" în România

Friedrich Wille a decis să vină în România când, mergând pe o autostradă în Viena, a remarcat sumedenia de maşini cu număr românesc. Concluzia sa a fost, atunci, că aici trebuie să fie oameni care nu au nicio problemă cu banii, care au câştigat bani şi care merită să cheltuie aceşti bani. "Aceasta este prima condiţie", ne-a explicat domnia sa motivele venirii în ţara noastră, continuând: "A doua condiţie este mentalitatea oamenilor, nivelul de educaţie al unei ţări. Sunteţi o ţară europeană. Sunteţi atât de aproape de Austria, Franţa şi alte ţări romanice, precum Italia, Spania. Noi, austriecii, cred, totuşi, că înţelegem mult mai bine ţările din estul Europei decât celelalte ţări vestice, care nu au idee ce se întâmplă aici, care cred că ţările estice sunt foarte nedezvoltate şi că oamenii sunt foarte săraci. Voi, românii, după căderea regimului comunist, aţi înţeles foarte rapid că aveţi nevoie de un sistem foarte înalt de educaţie. Oamenii sunt foarte educaţi şi îşi dau seama rapid de oportunităţile de pe piaţă".

Viitorul - poate la Iaşi

Doctorul Wille nu vorbeşte de planurile pentru România fără să ne atenţioneze că afacerea este una globală. "Trebuie să ţinem cont că nu lucrăm doar în România, iar capitalul nostru de investit trebuie divizat în întreaga lume", ne-a spus domnia sa, adăugând că, pentru moment, compania se concentrează foarte mult pe dezvoltarea în China, unde cererea este foarte mare. De asemenea, "Frey Wille" intenţionează să continue dezvoltarea dinamică în Rusia. America este o altă piaţă importantă, unde extinderea va continua, după deschiderea magazinului din Madison Avenue, New York.

Printre toate acestea, Iaşiul a atras atenţia celor de la "Frey Wille". "Iaşiul pare să fie un oraş foarte dinamic. Studiem această posibilitate. Am încredere în potenţialul României, pentru că sunteţi foarte motivaţi", ne-a declarat Friedrich Wille.

Un singur hop pentru finalul anului

"Frey Wille" a deschis anul acesta cinci magazine, în plan mai fiind încă unul. Astfel, în prezent, reţeaua de bijuterii este formată din 75 de magazine, produsele fiind distribuite şi prin intermediul a 605 parteneri.

Arta de a trăi

"Singurul brand internaţional care a pus arta în centrul afacerii", aşa îşi descrie Friedrich Wille afacerea.

Doctorul Wille, la bază contabil, a devenit asociat, în 1970, la compania vieneză înfiinţată, în 1951, de Michaela Frey. La moartea artistei, Friedrich Wille s-a simţit responsabil să ducă mai departe "meşteşugul".

Bijuteriile "Frey Wille", produse manual din email şi aur de 24 de carate, sunt inspirate din picturi celebre sau perioade istorice, cuvântul de ordine fiind "culoarea". În prezent, compania are zece colecţii "de artă" şi una dedicată sfinxului, simbolul central al brandului.

Colecţiile

-Ode to Joy of Life

-Hommage a Poseidon

-Contemporary Art

-Hommage a Venice

-Greco-Roman

-Egypt

-Hommage a Claude Monet

-Hommage a Gustav Klimt

-Hommage a Hundertwasser

-Hommage a Alphonse Mucha

De ce să cumpărăm cadourile de Crăciun de la "Frey Wille"?

Friedrich Wille: "Pentru originalitatea lor, pentru artă şi, în mod special, pentru că vă dau şansa să vă distingeţi într-un mod foarte elegant şi artistic. Ele arată, de asemenea, încă un lucru care nu este de neglijat, nivelul vostru de educaţie".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb