SUPLIMENT VOIAJOR "Deşi e toamnă în România, sezonul 2022 nu s-a încheiat"

Ziarul BURSA #Companii #Turism / 3 octombrie 2022

"Deşi e toamnă în România, sezonul 2022 nu s-a încheiat"

(Interviu cu Denisa Oprea, director de marketing la Hello Holidays)

"Pachetele s-au vândut din timp, turiştii s-au întors fericiţi"

După doi ani de pandemie, dorinţa oamenilor de a călători, de a ajunge nestingheriţi oriunde în lumea aceasta ori de a pleca mai des în vacanţă s-a simţit din plin în vânzări, ne-a spus Denisa Oprea, director de marketing la Hello Holidays, în cadrul unui interviu. Domnia sa a subliniat că, deşi e toamnă în România, sezonul 2022 nu s-a încheiat, Hello Holidays având încă zboruri charter ori charter autocar pentru Grecia, Turcia, Egipt, unde temperaturile se menţin ridicate.

Reporter: În ce punct se află turismul românesc, după cei peste doi ani de pandemie?

Denisa Oprea: După doi ani de pandemie, dorinţa oamenilor de a călători, de a ajunge nestingheriţi oriunde în lumea aceasta ori de a pleca mai des în vacanţă s-a simţit din plin în vânzări. Cererea pentru sejururi în Grecia, Turcia, Bulgaria, Egipt, România ori de circuite în Europa şi Asia a fost ridicată încă din primăvară.

În timpul sezonului am fost nevoiţi chiar să suplimentăm numărul de locuri pentru destinaţiile unde cererea a fost peste aşteptări ori cu încă un autocar charter, de exemplu în Thassos, Riviera Olimpului, Hakidiki. Charterul pentru Bulgaria, care a fost, în premieră, zilnic anul acesta, a avut un grad de ocupare de 86% în primul său an de operare.

Deşi e toamnă în România, sezonul 2022 nu s-a încheiat. Avem încă zboruri charter ori charter autocar pentru Grecia, Turcia, Egipt, unde temperaturile se menţin ridicate. Ultimele curse din acest sezon sunt în luna octombrie. Tragem apoi linie şi anunţăm rezultatele. A fost însă un an bun, primul în care s-a călătorit normal, ca în 2019.

Reporter: Ce rezultate financiare aţi înregistrat în acest an (până în acest moment) şi ce estimări aveţi pentru întreg anul 2022?

Denisa Oprea: Din datele de până acum, pentru că sezonul încă nu s-a terminat, credem că am depăşit pe anumite destinaţii, şi chiar per ansamblu, anul 2019.

Au fost multe momente dificile începând din martie 2020, pe care le-am depăşit printr-o foarte bună comunicare cu turiştii, prin puterea echipei Hello Holidays de a găsi rapid soluţii şi fiind extrem de vigilenţi. Ne-am confruntat cu situaţii noi, cărora a trebuit să le găsim rezolvarea într-un mod avantajos pentru turişti, dar şi pentru noi, ca organizator de vacanţe.

Reporter: Ce oferte noi aţi adus în piaţă în această vară şi ce surprize aveţi pentru iarna care urmează?

Denisa Oprea: Grecia a fost destinaţia cu mai multe noutăţi în sezonul 2022, datorită faptului că este ţara cu care ne-am început activitatea în urmă cu 15 ani. În anul aniversar am lansat destinaţii noi - insulele Skopelos, Alonissos şi Skiathos -, am reintrodus Pelion, la cererea turiştilor noştri tradiţionali, şi am avut şi foarte multe oferte speciale, în colaborare cu partenerii locali, pentru toate structurile de cazare din portofoliu.

După o cerere foarte mare de vacanţe în Bulgaria în vara 2021, în 2022 am introdus un charter autocar zilnic spre staţiunile bulgăreşti de la Marea Neagră şi, aşa cum spuneam mai sus, s-a dovedit a fi o idee bună.

Pentru vacanţa în Turcia, turiştii au la dispoziţie pachete de vacanţă cu zbor charter în Antalya, Bodrum, Dalaman, Marmaris, Fethyie, dar şi pe cursele noastre cu atocarul, spre Marmaris, Bodrum şi Kusadasi-Didim. Întreaga noastră ofertă de hoteluri de lux din zonele turceşti de litoral este disponibilă şi pentru vacanţe cu transport individual.

Un alt zbor charter, spre Hurghada, a fost permanent în oferta Hello Holidays.

Pentru turiştii care preferă vacanţe active şi să viziteze mai multe ţări, mai mult de 80 de circuite sunt în oferta Hello Holidays în 2022, în România, Serbia, Croaţia, Slovenia, Macedonia, Albania, Ungaria, Cehia, Franţa, Italia, Spania, Portugalia, ţările nordice, cu o durată de la două la 20 de zile, organizate până în noiembrie.

Pentru septembrie şi octombrie sunt disponibile programele Senior Holidays în Italia, fără limită de vârstă ori supliment de non-seniori. Pot să viziteze Napoli şi Coasta Amalfi, Sicilia, Toscana, destinaţii foarte căutate şi aglomerate în lunile de vară, într-o perioadă din an când preţurile sunt mai mici, traficul turistic se reduce, temperaturile se menţin la peste 26 de grade Celsius.

Pentru iarnă organizăm vacanţe de Revelion în Kusadasi, Didim, Skopje, Istanbul, Antalya, Paralia Katerini, Hurghada, şi foarte multe programe la pieţele de Crăciun din marile oraşe europene. Au fost solicitări pentru vacanţele de iarnă încă din luna august şi ne grăbim să punem la dispoziţia turiştilor toate ofertele.

Reporter: Cum vă descurcaţi cu forţa de muncă?

Denisa Oprea: Avem o echipă de agenţi de turism formată în timp şi destul de anevoios, în condiţiile în care, ultimii doi ani au venit cu multe provocări pentru această profesie. În turism e nevoie de oameni dedicaţi şi rezistenţi la tot felul de situaţii noi şi dificile care apar. Ne străduim să îi formăm în acest spirit pe cei noi din domeniu.

Reporter: Care sunt noile orientări de vacanţă ale turiştilor români?

Denisa Oprea: Cererea de vacanţe a fost constant mare, iar din momentul în care ridicarea restricţiilor de călătorie din anii anteriori a devenit o realitate, a fost şi mai mare.

A fost un an bun pentru Grecia, care a anunţat cu mult timp înainte de începerea sezonului că cere străinilor numai documentele de călătorie. Thassos, în iulie, de exemplu, era 100% ocupat şi mulţi dintre turiştii care nu cumpăraseră din timp au fost nevoiţi să mai aştepte ori să se îndrepte spre alte destinaţii. Turcia, în ciuda faptului că preţurile au fost mai mari sezonul acesta, a avut o cerere constantă, românii fiind foarte atraşi de produsul all inclusive.

Şi pentru că în ultimii doi ani era mai dificil să vizitezi Occidentul, ori Thailanda, ori America, anul acesta cererea pentru astfel de zone a explodat.

În plus, orice propunere nouă făcută turiştilor (şi mă refer aici la zonele noi din Grecia propuse de noi, la programele Senior Holidays de toamnă, la circuitele prin Europa organizate tot timpul anului) a fost bine primită. Pachetele s-au vândut din timp, turiştii s-au întors fericiţi.

Reporter: Ce pericole se întrevad pentru turism în contextul războiului de la graniţă?

Denisa Oprea: A fost dificil în februarie, când a început conflictul, şi în săptămânile care au urmat. Acum, în septembrie, nu mai există teama de la început. Oamenii s-au obişnuit cu situaţia, fiind un război de lungă durată, din păcate. Sunt, într-adevăr, influenţaţi de puterea mass-media şi receptivi la informaţiile primite pe canalele media, iar asta de multe ori îi ajută să se lămurească într-o situaţie sau alta.

Reporter: Cum sunt influenţate preţurile pachetelor turistice de inflaţie şi de creşterea dobânzilor şi a preţurilor carburanţilor şi utilităţilor?

Denisa Oprea: S-au făcut eforturi colective din partea turoperatorilor şi hotelierilor de menţinere a preţurilor la nivelul din anul trecut. Acolo unde nu s-a putut, s-au făcut majorări, dar la un nivel rezonabil. De-a lungul anului am avut (şi continuăm să avem) campanii cu oferte speciale, în colaborare cu partenerii noştri externi. Astfel, fie a fost vorba despre transportul gratuit pentru copii, fie de o reducere pentru cazare sau pentru taxele de aeroport, fie de reducerile de Early Booking, avem permanent preocuparea ca preţurile să fie accesibile, calitatea serviciului turistic să se păstreze. De exemplu, în Grecia, am avut pachete de vacanţă de la 120 de euro/persoană.

Reporter: Analiştii prevăd o nouă criză financiară. Este pregătit sectorul turismului să o înfrunte?

Denisa Oprea: Inflaţia ne afectează pe toţi, în mod evident. Ce încercăm noi este să venim în întâmpinarea clienţilor cu oferte speciale şi să nu facem rabat la calitatea cu care i-am obişnuit. Va fi o nouă provocare perioada care urmează, suntem siguri că o vom depăşi cu bine.

Reporter: Ce perspective are turismul românesc?

Denisa Oprea: Litoralul românesc se îmbunătăţeşte de la un an la altul. Sudul este zona cu cele mai multe transformări, hoteluri renovate şi cu mai multe facilităţi pentru turiştii adulţi ori copii, servicii mai bune. În Mamaia oferta de cazare s-a diversificat prin apariţia unor hoteluri cu o capacitate mai mică de cazare ori a apartamentelor de închiriat în regim hotelier. Sunt investiţii şi în infrastructură, zone de promoneadă, faleze, s-au deschis multe zone de relaxare, distracţie. Este o bună variantă pentru petrecerea vacanţei şi litoralul românesc şi nu oferă numai neplăceri turiştilor, cum cei mai mulţi sunt tentaţi să generalizeze văzând permanent în mass media, în social media, disecate teme legate de plajele mărite, costul şezlongurilor, ori ale meselor la restaurant.

Noi avem în ofertă hoteluri atent selectate şi suntem atenţi la feedback-ul pe care ni-l dau turiştii noştri. Orice situaţie rezonabilă semnalată de ei a fost îndreptată cu colaborarea hotelierului în cauză.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb