Reporter: Cu ce noutăţi veţi fi prezenţi la târgul de turism?
Adrian Voican: Vom reveni în acest an la Târgul de Turism al României cu o noutate absolută: o suită de standuri dedicate vacanţelor în România. Deşi va fi o surpriză, pentru cititorii "BURSA" putem dezvălui în premieră faptul că vom veni cu un nou concept dedicat vacanţelor. Am finalizat un proces de aproape doi ani de analiză şi poziţionare, care s-a încheiat recent. Este un proces de rebranding girat de "Mercury Research" pentru partea de analiză în piaţă şi implementat împreună cu o firmă remarcabilă de branding.
Reporter: Cu ce rezultate aţi încheiat anul trecut?
Adrian Voican: Numărul sosirilor în staţiunile turistice a depăşit valoarea din 2019, an considerat de referinţă după perioada pandemiei. Din perspectiva noastră, am încheiat anul în creştere, cu vânzări de 11 milioane de euro şi un număr de turişti care se apropie de 100.000.
Reporter: Care au fost cele mai căutate oferte turistice în 2024?
Adrian Voican: Suntem unul dintre principalii turoperatori care vinde exclusiv pachete de vacanţă în România, din acestă prismă putem afirma că cele mai solicitate destinaţii au fost cele de pe litoral, cu o pondere de 40% din totalul rezervărilor, Mamaia, Eforie Nord, Neptun-Olimp şi Venus fiind în topul preferinţelor.
Pentru zona de munte-balneo rezervările au însumat 35% din totalul vânzărilor, cele mai solicitate staţiuni pentru munte fiind Sinaia, Predeal şi Poiana Braşov, iar pe zona balneo, Băile Felix, Băile Herculane şi Călimăneşti-Căciulata s-au bucurat de un interes deosebit. Creşterea pentru Delta Dunării s-a observat în numărul de rezervări, care a fost cu aproape 20% mai mare decât în 2023, cele mai solicitate destinaţii fiind în Sulina, Crişan şi Sfântu Gheorghe.
Reporter: Ce pachete noi aţi lansat anul trecut în piaţă?
Adrian Voican: Din BIBI Group4 Travel face parte departamentul de adventure, BIBI Adventure, care îşi propune să redescopere România din mişcare, cu provocări outdoor, drumeţii cu bicicleta, inclusiv electrice, maşini green, dar şi experienţe culturale sau gastronomice locale.
"BIBI CampFest" este un festival dedicat familiilor cu copii care se vor bucura de cazare sub cerul plin de stele, la corturi, glampinguri şi rulote. Sunt cuprinse multe activităţi outdoor: ateliere de creaţie, educaţie, mişcare în aer liber - ture cu bicicleta, rafting, caiac, drumeţii, antrenamente şi jocuri în echipă, foc de tabără, proiecţie de film şi petreceri. În 2024 a fost ediţia cu numărul trei, unde, pentru patru zile de festival, au participat în jur de 1000 de persoane.
Reporter: Ce proiecte pregătiţi pentru acest an?
Adrian Voican: Proiectele noastre pentru acest an sunt adaptate la evoluţia pieţei şi la tendinţelor digitale. Avem noi generaţii de turişti mai exigenţi şi mai abili în căutarea destinaţiilor de vacanţă. Vrem ca tinerii să descopere locurile frumoase din România, să treacă dincolo de bariera prejudecăţilor, pentru că doar "dincolo de graniţă vacanţa este perfectă şi ieftină".
Ediţia cu numărul 4 BIBI CampFest sperăm să atragă peste 1500 de participanţi. Se va desfăşura în minivacanta de Rusalii, în perioada 6-9 iunie, în Munţii Buzăului şi promite a fi un eveniment cu multe noutăţi şi surprize.
Se pregătesc noi pachetele tip City Break, cu 2 sau 3 nopţi de cazare, în oraşele turistice precum Braşov, Sighişoara, Cluj, Iaşi, Oradea sau Constanţa.
Proiectele noastre pentru anul 2025 vizează un turism românesc modern, o nouă viziune fresh 3600 asupra tuturor destinaţiilor turistice.
Reporter: Cum au mers vacanţele de iarnă şi în special cele dedicate Sărbătorilor de la finalul anului?
Adrian Voican: A fost o perioadă cu multe zile libere în care românii au profitat din plin de multitudinea de oferte puse la dispoziţie de agenţie. Turismul tradiţional rural s-a bucurat de un interes sporit, Bucovina şi Maramureş fiind în topul preferinţelor. Staţiunile de pe Valea Prahovei n-au stat pe loc, au ieşit în întâmpinarea turiştilor cu pachete atractive, cu mese incluse, activităţi de sezon sau acces la zona spa-wellness. Putem aminti, în plus, Băile Felix, Băile Herculane, Călimăneşti - Căciulata şi Băile Balvanyos ca destinaţii preferate de turişti pentru Sărbătorile de iarnă.
Reporter: Pentru ce destinaţii aţi avut cele mai multe solicitări în perioada estivală?
Adrian Voican: Pentru zona de litoral, în 2024, 35% dintre turişti au preferat unităţi clasificate cu 3 stele şi 60% pe cele de 4 şi 5 stele, majoritatea optând pentru hoteluri cu servicii all inclusive şi acces la toate facilităţile hotelului. Mamaia, Eforie Nord, Venus şi Neptun-Olimp au fost cele mai căutate staţiuni.
Reporter: Din ce zonă vin cele mai multe cereri de vacanţă şi pentru ce destinaţii, în general?
Adrian Voican: În general, agenţiile din Bucureşti sunt clienţii noştri fideli, majoritatea rezervărilor venind de acolo. Riviera Românească rămâne în poll position, dar foarte multe cereri vin către zona de munte-balneo, unde pachetele de servicii sunt adaptate preferinţelor turiştilor.
Reporter: Ce oferte aveţi pentru Sărbătorile Pascale şi pentru vacanţa de vară?
Adrian Voican: Pentru Sărbătorile Pascale dispunem de o gamă variată de oferte cu o durată de 3 sau 4 nopţi la hoteluri şi pensiuni din zona de munte, litoral sau Delta Dunării.
Tarifele pornesc de la 795 lei/persoană/sejur 4 nopţi cu mic dejun inclus, pentru un hotel de 3* din Sinaia, şi ajung până la 2440 lei/persoană/sejur 4 nopţi cu pensiune completă, băuturi alcoolice incluse, prânz tematic şi acces la facilităţile SPA, piscine şi aquapark, la un hotel de 4* din Băile Felix.
Pentru vacanţa de vară, pe litoral sunt încă disponibile ofertele de "Înscrieri Timpurii" cu reduceri de până la -45%. Astfel, tarifele pleacă, în a doua parte a lunii iunie, de la 188 lei/persoană/sejur de 5 nopţi, fără servicii de masă, la un hotel de 2* din Eforie Nord şi pot ajunge la 2377 lei/persoană/sejur 5 nopţi, cu demipensiune, la un hotel de 5* din Mamaia.
Pentru vârful de sezon estival, tarifele la hotelurile all inclusive oscilează între 400 şi 550 de lei pe zi de persoană, în funcţie de staţiune şi gradul de confort al hotelului.
Reporter: Ce aşteptări aveţi de la acest an?
Adrian Voican: O mare provocare pentru 2025 rămâne turismul de incoming, deschiderea graniţelor către Europa prin aderarea completă la Spaţiul Schengen fiind o oportunitate unică pentru creşterea numărului de turişti. Promovarea României la târgurile internaţionale de turism este esenţială pentru atragerea străinilor pe anumite nişe cum ar fi turismul de sănătate, rural sau circuite culturale. România a fost inclusă în topuri de profil internaţionale, iar acest lucru corelat cu eliminarea restricţiilor la frontierele UE şi acordarea facilităţilor pentru turiştii străini ar putea genera un flux de peste 2,7 milioane de turişti străini, depăşind uşor numărul celor din 2019, considerat de referinţă pentru turism.
Reporter: Mulţumesc!