Leslie Wexner, directorul executiv al L Brands - imperiul de retail care controlează Victoria's Secret -, negociază părăsirea funcţiei pe care o deţine şi explorează alternative strategice pentru brandul de lenjerie intimă, conform unor surse citate de Wall Street Journal (WSJ).
Potrivit acestora, L Brands se află în discuţii cu firma de private equity Sycamore Partners pentru vânzarea totală sau parţială a Victoria's Secret. Compania, care are o valoare de aproape 6 miliarde de dolari, s-a confruntat cu scăderea vânzărilor gigantului de lenjerie, în ultimele trimestre, şi cu extinderea concurenţei din partea retailerilor online.
Tammy Roberts Myers, purtător de cuvânt al L Brands, a declarat în urma apariţiei informaţiei din WSJ: "Nu vom comenta asemenea zvonuri".
Wexner, în vârstă de 82 de ani, conduce compania din 1963, fiind CEO-ul cu cea mai lungă carieră în rândul societăţilor incluse în indicele bursier S&P 500. Wexner a făcut din brandurile Victoria's Secret, The Limited şi Abercrombie & Fitch lanţuri cu acoperire naţională.
Wexner este cel mai mare acţionar al companiei, cu o participaţie de 13,24%, potrivit datelor Refinitiv Eikon. El a intrat în centrul atenţiei pentru asocierea sa cu miliardarul Jeffrey Epstein (decedat), căruia i-a încredinţat administrarea finanţelor personale.
Amintim că Epstein a fost pus sub acuzare anul trecut, după ce a fost acuzat de trafic cu zeci de minore de 14 ani, cel puţin din 2002 până în 2005. Epstein a murit în închisoare în New York, în august.
Conform unor informaţii anterioare publicate de WSJ, Wexner, care nu a fost acuzat de fapte penale, şi-a încheiat asocierea cu Epstein în urmă cu mai bine de un deceniu.
În martie 2019, Barington Capital i-a cerut companiei L Brands să separe rolurile de preşedinte şi director executiv din cadrul Victoria's Secret. De asemenea, Barington Capital a solicitat vânzarea mărcii de lenjerie intimă, aflată în dificultate.
Victoria's Secret a generat aproape jumătate din veniturile companiei L Brands, de 13,24 miliarde de dolari, în 2019.
Vânzările Victoria's Secret au scăzut cel puţin patru trimestre la rând. Brandul şi-a pierdut clienţii pe măsură ce tot mai multe femei se îndreaptă către produse mai ieftine precum mărcile Aerie aparţinând American Eagle Outfitter şi Savage X Fenty, brand de lenjerie deţinut de cântăreaţa Rihanna.
La începutul acestei luni, L Brands şi-a redus estimările de profit pentru trimestrul al patrulea din 2019, după ce a raportat o scădere cu 3% a vânzărilor sale în perioada de sărbători.
L Brands a încercat să-şi actualizeze strategia de marketing pentru Victoria's Secret. Şeful de marketing al L Brands, Edward Razek, şi-a anunţat demisia anul trecut.
La sfârşitul lui 2019, compania a anulat prezentarea de modă anuală a Victoria's Secret.
În opinia analiştilor, "este nevoie de multă muncă" pentru reinventarea acestui brand de lenjerie.