Grupul francez PSA "Peugeot Citroen" a ajuns la un acord pentru preluarea companiilor "Opel" şi "Vauxhall" de la "General Motors" (GM), prin care va crea al doilea mare producător auto european, în timp ce producătorul auto american va ieşi de pe piaţa europeană, au declarat persoane apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
Acordul urmează să fie anunţat luni.
Cei doi producători auto au ajuns la un acord cadru şi au trimis o invitaţie pentru o conferinţă de presă comună programată luni, la Paris, potrivit News.ro. Discuţiile legate de detalii continuă, dar board-ul PSA a semnat acordul vineri, au precizat sursele.
Purtătorii de cuvânt al PSA şi "Opel" au refuzat să comenteze.
Un subiect important al negocierilor a fost cum poate PSA să obţină economii de circa 2 miliarde de euro prin acest acord, a spus una dintre persoane. Economiile vor proveni, cel mai probabil, din reducerea capacităţii de producţie dar şi din achiziţiile comune, folosirea mai multor componente comune şi reducerea cheltuielilor inutile.
PSA şi GM mai discută capacitatea producătorului auto francez de a vinde vehicule "Opel" la nivel mondial şi dreptul companiei americane de a aduce modele "Chevrolet" în Europa, au spus două dintre persoane.
Directorul general al PSA, Carlos Tavares, vrea să relanseze brandurile neprofitabile "Opel" şi "Vauxhall" cu o restructruare similară cu cea care a avut loc în ultimii trei ani la producătorul mărcilor "Peugeot" şi "Citroen".
"Opel", cu sediul lângă Frankfurt, va servi probabil drept un motor de creştere dincolo de regiunea sa de provenienţă, rol care a fost limitat sub proprietatea GM, a spus Tavares săptămâna trecută.
Volumul vânzărilor este de o importanţă majoră pe segmentul automobilelor de serie din Europa, în mare parte saturat. Adăugarea unei producţii anuale de 1,2 milione de vehicule poate ajuta PSA să împartă costurile de dezvoltare a unor noi automobile şi motoare pe un număr mai mare de vehicule.
Un alt subiect al discuţiilor a fost cum vor administra GM şi PSA planul de pensii pentru pensionarii de la "Opel", au mai arătat sursele.
Programul are un deficit de finanţare de circa 9 miliarde de dolari, conform datelor Bloomberg.
Alte întrebări complexe sunt costurile licenţelor pentru tehnologia folosită de "Opel" şi planurile de reducere a producţiei.
Pentru a obţine sprijin în vederea preluării, directorii PSA s-au întâlnit cu lideri sindicali şi politicieni pentru a-i asigura că angajaţii "Opel" şi fabricile vor fi protejate.
Autorităţile din Franţa şi Germania au subliniat importanţa menţinerii locurilor de muncă şi a fabricilor din ambele ţări şi au cerut PSA să transforme creşterea viitoare în securitatea pe termen lung a locurilor de muncă.