Conglomeratul industrial german Thyssenkrupp AG a primit oferte de la cel puţin trei grupuri majore pentru pachetul majoritar de la divizia sa de producţie a lifturilor, conform unor surse citate de Reuters.
Thyssenkrupp Elevator Technology (ET), cea mai profitabilă divizie a grupului, pe care specialiştii o evaluează, conform surselor, la cel mult 17 miliarde de euro (18,7 miliarde de dolari), a fost scoasă la vânzare în condiţiile în care conglomeratul are nevoie de bani pentru fondurile de pensii, pentru reducerea datoriilor şi investiţii în alte divizii.
Kone Corp. din Finlanda, companie de inginerie interesată de ET de ceva vreme, a lansat oferta în alianţă cu firma de private equity CVC ca să înlăture unele potenţiale temeri antitrust, potrivit surselor. Acestea adaugă că firmele de investiţii Blackstone, Carlyle şi Canada Pension Plan Investment Board au lansat, se asemenea, o ofertă comună, iar cea de-a treia propunere a venit de la Advent International, Cinven şi fondul suveran de investiţii din Abu Dhabi.
Compania niponă Hitachi, care a fost singurul investitor strategic în afară de Kone, a renunţat la cursa pentru ET, mai spun sursele.
Toate părţile la care fac referire sursele citate de Reuters nu au fost disponibile pentru comentarii pe marginea informaţiei.
Potrivit surselor, ofertanţii sunt pregătiţi să facă concesii în privinţa locurilor de muncă şi a unităţilor de producţie ca să convingă reprezentaţii sindicaliştilor Thyssenkrupp să aprobe tranzacţia. Sindicaliştii controlează 50% din board-ul de supraveghere, care are 20 de membri.
Luna trecută, IG Metall - cel mai mare sindicat din Germania, a anunţat că nu va aproba vânzarea ET dacă potenţialii cumpărători nu vor face concesii în privinţa salariaţilor.
Fundaţia Alfried Krupp von Bohlen und Halbach, cel mai mare acţionar la Thyssenkrupp, a confirmat marţi că susţine managementul grupului, care, potrivit acesteia, trebuie să ia o decizie rapidă şi în mod înţelept, într-un mediu dificil. Ursula Gather, cea care conduce fundaţia, a spus anterior că soluţia cea mai bună ar fi ca Thyssenkrupp să-şi păstreze o deţinere cât mai mare cu putinţă la ET.
În toamna lui 2018, Thyssenkrupp anunţa că vrea să se împartă în două companii, una concentrată pe bunurile de capital, iar cealaltă pe materii prime, cedând astfel presiunilor făcute ani la rând de investitori. Gigantul voia să îşi desprindă operaţiunile cu ascensoare, componente auto şi soluţii de inginerie - Thyssenkrupp Industrials -, de divizia Thyssenkrupp Materials, care ar fi deţinut restul activelor. Atât Thyssenkrupp Materials, cât şi Thyssenkrupp Indus-trials urmau să fie listate. Însă, gigantul a renunţat la acest plan.