Actualizare 20:16 Matthias Muller a fost ales director general al grupului auto Volkswagen
Matthias Muller, director al companiei Porsche, a fost avansat în funcţia de director general al grupului Volkswagen, după demisia lui Martin Winterkorn pe fondul scandalului emisiilor, transmite Reuters.
Cei 20 de membri ai Consiliului de Administraţie al grupului Volkswagen au decis în şedinţa din această seară numirea directorului Porsche, divizia de lux a VW, în funcţia de director general al grupului auto german aflat în centrul celui mai mare scandal din istoria sa.
Matthias Muller, în vârstă de 62 de ani, se afla la conducerea companiei Porsche din octombrie 2010. Muller a deţinut mai multe funcţii în conducerea VW: membru al consiliului de conducere al Volkswagen AG, preşedinte al Consiliului executiv al Porsche AG şi membru al Consiliului de administraţie al Porsche Automobil Holding SE.
"Matthias Mueller are puternice calităţi strategice, corporative şi sociale", a afirmat preşedintele Board-ului de supervizare, Berthold Huber, într-o conferinţă de presă. "Apreciem abordarea lui critică şi constructivă", a adăugat Huber.
(S.A.)
----------
Actualizare 18:50 Volkswagen a falsificat testele pentru 2.8 milioane de maşini în Germania
Volkswagen a falsificat în Germania testele privind nivelului emisiilor la 2,8 milioane de maşini, a anunţat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmite Reuters.
(S.G.)
------------
Actualizare 17:22 Autoturismele Volkswagen din ţara noastră, verificate de RAR
Registrul Auto Român (RAR) verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante au fost instalate dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanţei Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive, potrivit unui comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
"Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă", anunţă comunicatul.
Conform sursei, pentru certificatele de omologare acordate de R.A.R. referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a demarat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.
"Menţionăm că R.A.R. nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel", susţine instituţia.
Aceste acţiuni au fost întreprinse ca urmare a solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate Statele Membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.
RAR ţine să atragă atenţia că măsurile pe care le va lua se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice.
"Subliniem faptul că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea", se arată în comunicat.
Registrul Auto Român mai precizează că va lua măsurile necesare în funcţie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate şi va ţine cont de măsurile administrative pe care autorităţile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen.
(A.L.)
-----------
Actualizare 16:50 Germania: Datele camionetelor fabricate de Volkswagen au fost şi ele falsificate de companie
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunţat azi că Volkswagen a falsificat şi datele privind emisiile camionetelor, relatează Reuters.
"Pe baza datelor noastre, camionetele ca şi maşinile fabricate de Volkswagen sunt de asemenea echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare", a declarat Dobrindt.
(S.G.)
---------------
Actualizare 12:00 Surse: Şeful Porsche va fi numit noul preşedinte al Volkswagen
Şeful Porsche, Matthias Mueller, va fi numit vineri director general al Volkswagen de către board-ul grupului, care va anunţa şi plecarea mai multor directori, într-o reorganizare care va marca începutul refacerii imaginii producătorului auto german, au declarat persoane apropiate situaţiei citate de Bloomberg.
Potrivit surselor anonime, Mueller, cu o experienţă de patru decenii în cadrul grupului, are sprijinul familiei Porsche care controlează VW, precum şi al liderilor sindicali. Un purtător de cuvânt al Volkswagen a refuzat să comenteze, transmite Bloomberg.
(S.G.)
-----------
Compania auto germană "Volkswagen" AG (VW) îi va demite pe directorii de cercetare/dezvoltare din cadrul diviziilor "Audi" (maşini de lux) şi "Porsche" (maşini sport), respectiv pe şeful diviziei din Statele Unite, unde societatea a fost acuzată de autorităţi că a trişat la testele de poluare ale autovehiculelor diesel, prin instalarea unor sisteme electronice speciale, spun surse apropiate situaţiei.
Acestea precizează că Ulrich Hackenberg, directorul departamentului de cercetare/dezvoltare din cadrul "Audi", Wolfgang Hatz, de la "Porsche" şi directorul executiv al VW SUA, Michael Horn, vor fi demişi la reuniunea board-ului de supraveghere, programată să aibă loc astăzi.
Conform zvonurilor, ar putea fi nevoit să plece din companie şi şeful de dezvoltare a brand-ului VW, Heinz-Jakob Neusser.
Oficialii VW, "Audi" şi "Porsche" au refuzat să facă, ieri, vreo declaraţie cu privire la eventualele demiteri.
Amintim că, miercuri, directorul general al "Volkswagen", Martin Winterkorn, şi-a prezentat demisia, pe fondul scandalului din SUA. Succesorul lui Winterkorn va fi anunţat astăzi.
Grupul "Volkswagen" este acuzat că a trişat la testele autorităţilor SUA privind emisiile vehiculelor comercializate pe piaţa americană, prin instalarea unui software care le permitea maşinilor să îndeplinească standardele de poluare în timpul verificărilor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, conform Agenţiei pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor de poluare.
Numai în SUA, amenzile totale în acest caz ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari. Compania şi-a constituit provizioane de 6,5 miliarde de euro, în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costurilor legate de acest caz şi a avertizat că profitul său va fi afectat.
Ieri, ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt, a informat că "Volkswagen" a manipulat rezultatele testelor pentru emisiile de noxe şi în Europa.
"Am fost informaţi că şi în Europa sunt afectate automobile cu motoare diesel de 1,6 şi 2 litri. Vom continua să colaborăm intens cu VW ca să aflăm care vehicule sunt implicate", a spus oficialul german.
Ministerul Transporturilor din Germania investighează şi vehicule ale altor producători auto, ca să vadă dacă aceştia au fost corecţi la testele de poluare.
• El Pais: Peste 500.000 de maşini "Seat" au sistemul care înşală în privinţa noxelor
"Seat", subsidiara spaniolă a "Volkswagen", a instalat la peste 500.000 de maşini software-ul care le permite maşinilor să îndeplinească standardele de poluare în timpul testelor, scrie El Pais.
"Din 2009, subsidiara spaniolă a VW a instalat motoare diesel modificate la peste o jumătate de milion de vehicule fabricate la uzina Martorell, lângă Barcelona", notează El Pais, citând surse anonime.
Un purtător de cuvânt al "Seat" a confirmat că unele vehicule cu motor diesel au fost echipate cu acel software, dar a refuzat să precizeze câte maşini sunt afectate.
• Auto Bild: Un model BMW a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene
Revista germană Auto Bild susţine că SUV-ul diesel X3xDrive 20d, produs de gigantul german BMW AG, a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea, amplificând temerile că investigaţia împotriva "Volkswagen" s-ar putea extinde la alţi producători.
BMW a negat, însă, informaţia privind manipularea testelor de emisii şi a anunţat că nu există niciun sistem instalat pe automobilele grupului, care să reacţioneze diferit în timpul testelor, faţă de funcţionarea în trafic.
"Nu există nicio funcţie de recunoaştere a ciclurilor de testare a emisiilor la BMW. Toate sistemele de emisii rămân active în afara ciclurilor de testare", potrivit unui comunicat al BMW.
În contextul scandalului VW, compania auto germană "Daimler", care produce marca Mercedes, a anunţat că nu a manipulat testele de poluare privind motoarele diesel.
•
Scandalul "Volkswagen" a lovit mediul de afaceri şi politic din Germania, iar analiştii avertizează că acesta poate deveni principalul risc la adresa economiei ţării, mai periculos decât criza din Grecia, conform Reuters.
Asta, în condiţiile în care "Volkswagen" este cel mai mare producător auto german şi unul dintre principalii angajatori din ţară.
•
Divizia VW din SUA a trimis, în luna aprilie, scrisori către proprietarii de automobile VW şi Audi cu motoare diesel, informându-i în legătură cu o campanie de rechemare la service pentru înlocuirea soft-ului care reglează emisiile poluante, potrivit Reuters.
Autoritatea pentru Calitatea Aerului din California şi Agenţia pentru Protecţia Mediului a Statelor Unite au acceptat, în decembrie 2014, să permită rechemarea voluntară a automobilelor pentru remedieri, dar săptămâna aceasta, instituţia a informat că măsura "nu a funcţionat".