Symmetrica se îndreaptă către finalul anului cu estimarea unui business de circa 77 milioane de lei, în timp ce unele dintre cele mai importante lucrări au fost reprezentante de investiţii publice, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
Chiar dacă numărul proiectelor de infrastructură se află într-o continuă scădere, cantităţile livrate şi valoarea acestora reprezintă un procent important din business-ul companiei, precizează sursa citată.
Astfel, trei dintre cele mai ample proiecte dezvoltate de Symmetrica în acest an au presupus lucrări de îmbrăcare şi reparaţii pentru trotuarele din Suceava şi din localitatea Comăneşti, precum şi un proiect de modernizare a unui drum judeaţen din Sibiu, se mai arată în comunicat.
Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica, a declarat: "Primele două proiecte menţionate au fost deja finalizate, iar volumul total de materiale necesare a depăşit 75.000 unităţi de pavele şi borduri. Pentru infrastructura drumului judeţean din Sibiu, se vor livra alte 30.000 produse - rigole şi capace de rigole".
Potrivit declaraţiilor acestuia, gama de produse clasice a fost alegerea principală a proiectanţilor care s-au ocupat de aceste proiecte, modelele simple fiind selectate datorită funcţionalităţii dovedite, a aspectului potrivit pentru trafic pietonal şi carosabil, dar şi a preţului competitiv.
Reprezentantul companiei a mai spus: "Majoritatea clienţilor din proiectele publice aleg produse simple, atât din punct de vedere al formei, cât şi al culorilor. În general, aceştia tind către pavele gri, în timp ce doar 5% dintre proiectele publice conţin produse de design".
Sebastian Bobu subliniază faptul că 80% dintre proiectele ce vizează parcări, trotuare sau pieţe implică produse ieftine, preţul fiind criteriul principal în ceea ce priveşte comportamentul de achiziţie al constructorilor.
Directorul companiei susţine că avantajul Symmetrica în câştigarea acestor proiecte a constat tocmai în posibilitatea de a livra constant cantităţi mari de produse din multiple unităţi de producţie.
Astfel, livrarea se face într-un timp foarte scurt, chiar şi într-o perioadă de vârf în ceea ce priveşte numărul comenzilor, potrivit lui Sebastian Bobu.
Dincolo de aceste proiecte, Symmetrica a livrat în acest an cantităţi importante de produse şi pentru lucrări de reabilitare a trotuarelor din Piteşti, Bacău, Fălticeni şi Mangalia, precum şi a acceselor auto pentru parcări publice din toate regiunile ţării, se mai arată în comunicatul de presă.
Acestea, împreună cu proiectele private desfăşurate până în acest moment, au însumat peste 2 milioane de metri de produse livrate, în primele 9 luni din acest an.
Astfel, în acest moment, 30% din business-ul companiei este adus de proiecte private, fie acestea comerciale, ori industriale, de proiecte rezidenţiale, iar 10% de vânzările în reţelele de bricolaj. Restul de 60% reprezintă livrările către proiectele publice, precizează sursa citată.