În condiţiile scăderii investiţiilor publice din ultimii ani, Symmetrica, unul dintre producătorii de pe piaţa locală de pavele şi borduri vibropresate, vizează, pentru următorii trei ani, o creştere a prezenţei în reţelele de magazine de tip Do-it-Yourself, arată un comunicat al companiei remis redacţiei.
"În acest moment, aproximativ o zecime din clienţii noştri provin din magazine de tip DIY, acestea fiind locaţiile în care găsesc o gamă mai largă de produse pentru amenajarea curţii şi a casei, din care îşi pot alege elementele necesare completării unui proiect. Menţionez că, odată cu lansarea gamelor adresate proiectelor rezidenţiale, ne aşteptăm la o majorare a comenzilor din această zonă de circa 3% anual, pentru următorii 3 ani", a declarat Sebastian Bobu,director executiv al Symmetrica.
Comparativ cu 2014, când vânzările companiei în reţelele DIY reprezentau aproximativ 7% din total, în acest an vor ajunge la 10%.
Conform afirmaţiilor lui Sebastian Bobu, spre deosebire de showroom-urile producătorilor, magazinele DIY sunt mult mai atractive pentru clienţi, atât datorită proximităţii, cât şi a serviciilor oferite de către acestea. Astfel, chiar dacă, din considerente logistice, portofoliul de pavele este mai limitat într-un magazin de bricolaj, clientul are posibilitatea de a achiziţiona pe loc cantităţi mici, beneficiind, în acelaşi timp, şi de transport şi descărcare.
"În astfel de magazine, cel mai important aspect este interesul şi dedicarea consultanţilor. Chiar dacă un client este convins că va achiziţiona un produs care i-a plăcut, specialiştii au rolul de a-l ghida şi de a-i oferi soluţii adecvate nevoilor sale", a completat reprezentantul companiei.
Pe de altă parte, pentru cei care doresc un pachet complet de servicii, care să includă atât consultanţă de specialitate, cât şi o execuţie ireproşabilă a proiectului, recomandarea specialiştilor de la Symmetrica este să apeleze la locaţiile producătorului şi la montatorii autorizaţi, prezenţi în toată ţara.
"De asemenea, în acest caz, clienţii au acces direct la întreaga gamă de produse, dar şi la preţuri atractive, comparativ cu un magazin DIY, unde preţul mediu pentru pavele se situează între 40-100 lei/mp, în funcţie de gamă şi caracteristici", precizează comunicatul.
În ceea ce priveşte preferinţele clienţilor magazinelor de bricolaj, Symmetrica remarcă faptul că modelele de pavaj clasic, atât din punct de vedere coloristic, cât şi al formei, sunt în continuare pe placul cumpărătorilor autohtoni, în timp ce produsele de design generează, momentan, 10% din vânzări.
Referitor la business-ul Symmetrica, compania menţine estimările şi ţinteşte o creştere a cifrei de afaceri anuale cu circa 5%, până la peste 77 de milioane de lei (peste 17,3 milioane de euro).
Symmetrica este o companie românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în anul 1994.