Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producător autohton cu şapte fabrici proprii, vizează extinderea prin noi investiţii în zonele ţării care promit cel mai mare potenţial de dezvoltare în următorii ani. Astfel, compania ţinteşte extinderea producţiei şi a livrărilor în special în judeţele din Sud-Estul şi Vestul ţării, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Potrivit studiilor de piaţă realizate intern, zonele de Sud-Est şi Vest rapotează creşteri importante de la an la an în ceea ce priveşte volumele vândute de prefabricate mici. De asemenea, observăm că segmentul imobilar ia tot mai multă amploare în aceste regiuni. Tocmai din acest motiv, ne menţinem strategia de a ne extinde prin noi unităţi de producţie, astfel încât să obţinem o acoperire optimă la nivel naţional", a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Conform afirmaţiilor sale, compania deţine în acest moment opt unităţi de producţie distribuite astfel: două în regiunea Nord - Est (Iaşi şi Suceava), una în Sud - Est (Vrancea), una în zona de Sud (Bucureşti), una în regiunea Centru (Braşov) şi câte o unitate de producţie în regiunile Nord-Vest şi Vest la Bistriţa şi la Arad.
"În acest moment, avem o acoperire geografică importantă, însă simţim necesitatea unei dezvoltări şi mai agile a business-ului în zonele cu potenţial ridicat", a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit studiilor interne, zona de Nord-Est a ţării reprezintă cca. 22% din piaţa totală de profil, alături de zona de Sud şi Bucureşti, cu cca. 24%. Centrul ţării reprezintă, de asemenea, un procent important din piaţa de prefabricate mici, cu peste 18% din volumele vândute.
"Chiar dacă Sud-Estul ţării reprezintă 10% din piaţa de profil, estimăm pe termen mediu o creştere treptată a cererii cât şi o intensificare a proiectelor publice şi private", a subliniat Bobu.
De asemenea, zona de Vest a ţării este din ce în ce mai activă, fiind în plină ascensiune. Spre exemplu, zona de Sud-Vest reprezintă cca. 6%, cea de Vest 10%, în timp ce Nord-Vest ajunge la 10%. Aici, ca şi în zona Moldovei, produsele Select, de calitate premium şi cu design şi forme deosebite, câştigă tot mai mult teren în contextul unei pieţe educate care înţelege din ce în ce mai bine avantajele tehnice şi vizuale ale acestora.
"Dacă ne referim la procesul continuu de educare a pieţei de pavele din România, acest aspect se observă şi în ponderea gamelor superioare pentru care optează clienţii. Dacă în urmă cu 5 ani cca. 60% din vânzări era reprezentat de produse clasice, gri, iar colecţiile de design, în diverse culori sau chiar în mixuri de nuanţe, însemnau doar 25% din piaţă, astăzi asistăm la o creştere constantă pentru a doua categorie - la peste 35%", a încheiat reprezentantul companiei.