Ministerul Educaţiei oferă, după multe promisiuni şi discuţii, prima veste bună pentru elevii care nu aveau acces la predarea online. Guvernul a adoptat o hotărâre privind suplimentarea bugetului Ministerului Educaţiei cu suma de 150 de milioane de lei pentru anul 2020. Banii vor fi utilizaţi pentru achiziţia de dispozitive electronice conectate la internet, destinate elevilor din mediile defavorizate. Criteriile de repartizare vor fi stabilite prin ordin de ministru, în baza propunerilor unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Potrivit Ministerului Educaţiei, 150 de milioane de lei vor fi utilizate pentru achiziţia de dispozitive electronice conectate la internet, necesare dotării unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. Obiectivul Ministerului Educaţiei este să asigure accesul la activităţile didactice la distanţă elevilor din medii defavorizate, înmatriculaţi în unităţile de învăţământ preuniversitar. Potrivit ministrului Monica Anisie: "Am solicitat inspectoratelor şcolare să centralizeze situaţia elevilor care nu dispun de echipamentele necesare participării la cursurile online, în contextul pandemiei COVID-19. În acest moment, în România, numărul estimat de elevi care au nevoie de aceste dispozitive electronice este de 250.000. Odată cu achiziţionarea acestora, va fi facilitată învăţarea la distanţă şi pentru copiii din mediile defavorizate".
Potrivit estimărilor autorităţilor, aproximativ 250.000 de elevi nu au posibilitatea de a participa la cursurile online, sindicatele din învăţământ susţin însă că cifra este mai mare, de peste 300.000.
Ministrul Educaţiei a declarat că s-a gândit la o procedură pentru cursurile de pregătire privind examenele naţionale, menţionând că elevilor li se va lua temperatura, după care vor parcurge un culoar bine definit de unitatea de învăţământ: "Este o procedură la care ne-am gândit, poate va suferi unele modificări (...); îi şi familiarizăm pe elevi cu procedura, îi învăţăm de fapt cum anume ar trebui să se comporte şi la examenele naţionale vom urma acceaşi procedură". Potrivit acesteia, unitatea de învăţământ trebuie să realizeze un program în aşa fel încât grupa de zece elevi să vină la şcoală într-un anumit interval orar, să nu se întâlnească cu alte grupe de câte 10: "De exemplu, dacă la ora 9 vin primii 10 elevi, la 9,20 să vină următoarea grupă de zece elevi, pentru că la intrarea în şcoală, la poarta şcolii, va fi întâmpinat elevul de către un cadru medical, i se va lua temperatura, după care elevii vor parcurge un culoar bine definit de către unitatea de învăţământ prin curtea şcolii, vor ajunge în faţa uşii. Vor avea acolo covoraşe de dezinfectant. Vor pătrunde în unitatea de învăţământ, în care se va realiza dezinfectarea interiorului, igienizarea cu o zi înainte şi cu o oră înainte de pătrunderea personalului şi a elevilor vor fi deschise pentru aerisire ferestrele (...); vor merge să se spele pe mâini, vor primi dezinfectant, vor primi măşti asigurate de Ministerul Educaţiei".
Intrarea la examen devine la fel de complicată ca examenul în sine.