TARA Interactive, firmă românească de dezvoltare de software, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1,2 milioane de euro (la nivel de grup), în creştere cu 15% faţă de anul anterior. Pentru 2024, compania estimează un avans de aproximativ 30% pentru business-ul desfăşurat în România şi de circa 80% pentru cel la nivel internaţional, în contextul în care, peste 70% din afacerile TARA Interactive au loc în afara României, conform unui comunicat de presă al companiei.
"Abordăm 2024 cu mari speranţe de creştere, mizând pe fondurile care vor ajunge în piaţă anul acesta, pe nevoia acută de digitalizare pe care o să aibă companiile din România, dar şi ca urmare a extinderii la nivel internaţional. La acest moment, vedem în piaţă un optimism moderat în ceea ce priveşte evoluţia de anul acesta, cea mai mare provocare de recrutare sau de reţinere angajaţilor", spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive , menţionând că, la nivel general, există. în piaţă o tendinţă de eficientizare a costurilor prin digitalizare, automatizare şi implementare soluţii bazate pe inteligenţa artificială pentru crearea proceselor interne şi oferirea de servicii mai complexe cumpărători.
Anul acesta, TARA Interactive va viza strategic mai mari, decizia vizând abordarea proiectelor cu un grad mai mare de complexitate, mai ales la nivel internaţional, în industrii în care deja a acumulat expertiză, eCommerce, logistică şi medicală. Pentru piaţa din România, compania vizează, în special, proiecte de eficientizare a costurilor prin digitalizare, automatizare, implementare RPA şi migrare a serviciilor în cloud .
"În ultimul an, am fost implicaţi în mai multe proiecte complexe. Unele sunt externe, altele sunt în direcţia noastră de investiţii, care vizează crearea de produse ce înglobează tehnologii de vârf. Cele mai multe dintre acestea, vor fi continuate şi în 2024. Ele se bazează, în special, pe tehnologii moderne, cum ar fi AI şi Blockchain. Mai precis, pe AI, flagship-ul nostru este un proiect de analiză de business cu ajutorul inteligenţei artificiale, iar pe Blockchain, un proiect de părtare a datelor pacienţilor dintr-un lanţ de clinici/spitale", mai spune Vlad Lepădatu. "În cea ce proiectaţi proiectele interne, ţelul nostru este de a oferi antreprenorilor aplicaţi de gestiune cu asistenţi AI - asistent financiar, logistic, de vânzări etc."
O altă direcţie de investiţii a TARA Interactive se concentrează pe extinderea internaţională. Compania desfăşoară deja activitatea în SUA, Marea Britanie şi în mai multe ţări din Europa, în domenii precum fintech, sport, consultanţă, transport, logistică, eCommerce şi retail.
În 2024, TARA Interactive ţinteşte extinderea în Orientul Mijlociu, unde sunt deja stabilite mai multe parteneriate cu antreprenori pentru promovarea împreună a proiectelor şi produselor.