Magazinele online din România investesc, în medie, 10% - 15% din cifra de afaceri în diverse dezvoltări software ale site-ului, pentru a oferi clienţilor o experienţă de shopping îmbunătăţită. Este un procent în creştere, care va accelera, urmând ca investiţiile în zona de software să ajungă, în următorii 5 ani, la 15% - 20% din cifra de afaceri, arată estimările TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Magazinele online au continuat să îmbunătăţească experienţa oferită cumpărătorilor, cu focus pe dispozitivele mobile, prin personalizări şi implementări de funcţionalităţi specifice domeniului de activitate. Avem cerere crescută pentru procese de automatizare a întregului flux din cadrul magazinelor online, cum ar fi trimiterea comenzilor către furnizori folosind roboţi, actualizarea automată a detaliilor produselor şi a preţurilor acestora, dar şi integrarea cu aplicaţii externe precum SAP sau Navision", spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menţionând că o atenţie sporită din partea retailerilor online se îndreaptă către implementarea de noi modalităţi de plată, inclusiv BNPL (Buy Now Pay Later).
Cum creşte Black Friday investiţiile magazinelor online în dezvoltarea software
Tradiţional, în ultimii 10 ani, investiţii importante au fost direcţionate în magazinele online pentru a susţine evenimentul de shopping Black Friday. Traficul mare din site-urile magazinelor a generat, însă, constant funcţionări defectuoase, ba chiar perioade îndelungate de downtime.
Specialiştii TARA Interactive recomandă managerilor magazinelor online să se asigure că hosting-ul pe care se află site-urile suportă creşterea numărului de clienţi, să actualizeze software-urile folosite cu ultimele versiuni, acolo unde acest lucru este posibil, şi să evite adăugarea de noi funcţionalităţi, chiar înainte de un eveniment important, cum este Black Friday. În cazul în care noile funcţionalităţi trebuie implementate, testarea completă este foarte importantă pentru a nu risca oprirea site-ului.
În ce direcţii vor investi magazinele online
Una dintre principalele direcţii de dezvoltare a magazinelor online vizează reducerea costurilor, automatizarea proceselor fiind aici soluţia adoptată de tot mai mulţi comercianţi. Iar documentarea produselor, controlul preţurilor şi plasarea comenzilor către furnizori sunt procesele cel mai des automatizate de magazinele online din România.
User Experience şi User Interface sunt alte două direcţii care atrag tot mai mult atenţia şi bugetele magazinelor online. În acest context, potrivit TARA Interactive, vor fi implementate, în viitorul apropiat, tot mai multe proiecte de căutări în site, pe bază de recunoaştere vocală, pe măsură ce dispozitive de tip smart speakers (Alexa, Google Nest etc.) devin tot mai utilizate. De asemenea, prezentarea şi accesarea magazinelor online prin intermediul realităţii virtuale, folosirea AI pentru a învăţa şi anticipa comportamentul de consum al clienţilor şi pentru a dezvolta experienţe de shopping personalizate pentru fiecare client în parte, sunt alte două direcţii care vor atrage investiţii importante din partea comercianţilor online în următoare perioadă şi vor angrena resurse importante din partea dezvoltatorilor software, se mai arată în comunicat.