Companii din 15 ţări şi-au expus ofertele şi destinaţiile turistice la ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, eveniment ce a avut loc în perioada 13-15 martie 2015, în Centrul Expoziţional Romexpo, gradul de internaţionalizare fiind de 34%, cu 7% mai mult decât la ediţia de primăvară 2014.
Peste 260 de expozanţi, reprezentând Consilii Judeţene, agenţii de turism, tour-operatori, organizaţii şi asociaţii de turism naţionale, regionale şi internaţionale şi-au promovat ofertele şi serviciile, animând cele şase pavilioanele expoziţionale.
Pe o suprafaţă de 11.700 de metri pătraţi au expus companii din România şi Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Italia, Iordania, Moldova, Maroc, Malaezia, Polonia, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria Dintre ţările menţionate, Bulgaria, Maroc, Malaezia, Moldova, Serbia, Turcia şi Ungaria au avut participări oficiale internaţionale, fiind reunite în Pavilioanele C5 şi C6.
Cele mai bune oferte şi destinaţii turistice, prezentate de companiile din România şi din străinătate, au captat, timp de patru zile, atenţia celor 21.795 de vizitatori prezenţi la ediţia de primăvară a Târgului de Turism.
"Ne-am bucurat de un număr mare de vizitatori la Rompexo în zilele târgului, semn că bucureştenii, şi nu numai, şi-au făcut un obicei din a veni la Târgul de Turism al României. De multe ori, turiştii decid în timpul târgului sau imediat după unde îşi vor petrece următoarea vacanţă. Cele mai cerute au fost destinaţiile tradiţionale, România, Bulgaria, Grecia şi Turcia. Rezervările early booking au fost impresionante anul acesta şi, implicit, pe durata târgului, ele fiind mult mai mari decât în 2014. Vedetă litoralului rămâne Mamaia, însă, se observă o creştere şi pentru zona de Sud unde în special ofertele pentru familii cu copii au prins foarte bine", a declarat Aurelian Marin, Preşedinte Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism - ANAT.
Cele mai vândute pachete au fost cele pe chartere, în destinaţii precum Grecia, Turcia, Spania, Egipt, dar şi circuitele în China, Antarctica şi Africa de Sud. De asemenea, Bulgaria a fost una dintre cele mai căutate destinaţii, pentru care s-au achiziţionat multe pachete turistice, însă şi pentru litoralul românesc au existat foarte multe cereri. Persoanele cu vârstă de peste 55 de ani au fost în căutarea programelor pentru seniori în Spania şi Italia, iar tinerii au fost interesaţi de destinaţii pentru a-şi petrece luna de miere. În ceea ce priveşte destinaţiile exotice, Republica Dominicană a fost vedetă târgului.
La ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, pentru prima dată în istoria târgului a fost organizată Bursa de Turism - un eveniment business to business, dedicat oamenilor de afaceri şi consultanţilor din domeniu, care au avut la dispoziţie un spaţiu special amenajat, unde au putut purta discuţii şi încheia contracte şi parteneriate. O altă noutate a ediţiei de primăvară TTR a constituit-o organizarea Saloanelor Nautic şi Expo Sport şi Agrement, unde vizitatorii au interacţionat cu experţi în domeniul nautic, au admirat ambaractiunile de agrement expuse şi au putut asista şi participa activ la competiţii de ciclism, alergare, curse cu obstacole, turnee de tenis.
"Am fost încântat să observ că agenţiile de turism din România şi consiliile judeţene dezvoltă produse turistice atractive pe piaţă locală şi, prin urmare, destinaţiile interne au fost puternic reprezentate anul acesta la Târgul de Turism al României. În plus, faptul că a crescut procentul de firme expozante din străinătate mă face să cred că acestea au văzut potenţialul turistului român şi îşi doresc să îl atragă spre destinaţii cât mai exotice, cu oferte cât mai atractive. Făcând bilanţul acestei ediţii, pot spune că a fost una marcată de noutăţi, atât din partea noastră, a organizatorilor, cât şi din partea expozanţilor şi sper că acestea au fost pe placul publicului", a declarat Cătălin Trifu, Director General Romexpo S.A.
Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, a fost organizat de Romexpo împreună cu partenerul strategic Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism - ANAT şi partenerii tradiţionali Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc - FPTR, Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România - OPTBR şi Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural - ANTREC.
Târgul de Turism al României îşi aşteaptă vizitatorii la ediţia de toamna, ce va fi organizată între 12-15 noiembrie 2015.