Producătorul de oţel "ThyssenKrupp" AG, cel mai mare din Germania, îşi închide activităţile de echipament feroviar, ca urmare a faptului că divizia de profil, care include şi echipamentele de construcţii, nu a reuşit să atragă o ofertă acceptabilă de preluare.
Compania a informat, ieri, că ofertele pentru divizia în cauză, care cuprinde unitatea "ThyssenKrupp GfT Gleistechnik" (echipament feroviar) şi "ThyssenKrupp Bautechnik" (echipamente de construcţii), nu au fost suficient de mari. Închiderea operaţiunilor "ThyssenKrupp GfT Gleistechnik", neprofitabile, va afecta 260 de salariaţi.
Potrivit "ThyssenKrupp", activităţile din sectorul feroviar nu au perspective de creştere în Germania şi sunt supuse unor presiuni extreme în privinţa costurilor.
"Din păcate, nu vedem vreo şansă realistă ca operaţiunile din sectorul echipamentelor feroviare să genereze un plus câştigurilor grupului, pe termen lung", a declarat Klaus Keysberg, membru al boardului Materials Services din cadrul "ThyssenKrupp".
Activităţile din sectorul echipamentelor de construcţii, despre care oficialii "ThyssenKrupp" afirmă că sunt profitabile, vor fi continuate, însă urmează să fie supuse unei revizuiri strategice.
Amintim că, în 2012, Biroul Federal al Cartelului din Germania a amendat patru companii - "ThyssenKrupp", "Vossloh" şi două unităţi "Voestalpine", cu un total de 124,5 milioane de euro pentru fixarea de preţuri pentru şine de cale ferată. La acel moment, compania germană de căi ferate "Deutsche Bahn" a solicitat despăgubiri de 550 de milioane de euro de la mai mulţi furnizori de şine, printre care şi "ThyssenKrupp".