Grupul german Thyssenkrupp AG intenţionează să lanseze o ofertă publică iniţială (IPO) a diviziei sale de construcţii navale în termen de un an, după ce planurile de a vinde un pachet majoritar de acţiuni din aceasta către firma de capital privat Carlyle Group Inc. au eşuat, potrivit directorului executiv al diviziei, anunţă Bloomberg, citând ziarul Welt am Sonntag.
"Continuăm să ne dorim independenţa Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS)", a declarat, într-un interviu pentru Welt am Sonntag, Oliver Burkhard, directorul executiv al diviziei, adăugând: "Asta înseamnă că preferăm un spin-off, o separare a TKMS prin IPO. Dar, întrucât o ofertă publică necesită mai multe pregătiri decât o vânzare de acţiuni, IPO-ul poate avea loc la sfârşitul lui 2025 sau începutul lui 2026".
Divizia de construcţii navale anunţa, în octombrie, că firma Carlyle a renunţat la un proces de achiziţie a unui pachet majoritar al său. În acest context, compania italiană Fincantieri SpA a informat, la sfârşitul lunii octombrie, că este deschisă să creeze legături mai strânse cu TKMS. Guvernul german a evaluat posibilitatea de a cumpăra un pachet de 50% din divizie sau chiar de a o prelua integral, potrivit Manager Magazin.
Burkhard a spus, citat de Welt am Sonntag, că doreşte şi guvernul german ca investitor în TKMS, o mişcare ce poate fi combinată cu un spin-off. Guvernele Franţei, Spaniei, Italiei şi ale ţărilor nordice au deţineri în constructorii de nave. "Şi în Germania, un astfel de acţionariat ar avea sens", a subliniat Burkhard.
Divizia de construcţii navale rămâne deschisă pentru oferte sau parteneriate cu investitori, chiar dacă preferă un spin-off, a mai spus Burkhard, în condiţiile în care există interes din partea tuturor participanţilor relevanţi de pe piaţa de profil.
Thyssenkrupp se aşteaptă să treacă pe profit în anul fiscal curent, mai ales că planul de redresare care include restructurarea diviziei sale de oţel, aflată în dificultate, face progrese, notează Bloomberg.
Compania germană aşteaptă un câştig net de cel puţin 100 de milioane de euro (106 milioane de dolari) în anul ce se va încheia în septembrie 2025, faţă de o pierdere netă de 1,4 miliarde de euro pentru perioada care tocmai s-a încheiat. De asemenea, compania estimează o creştere a profiturilor operaţionale, chiar dacă numerarul va fi utilizat pentru investiţii mari şi pentru restructurare. Thyssenkrupp cheltuieşte foarte mult pentru a-şi restructura divizia de oţel aflată în dificultate.
"Exerciţiul fiscal curent este un an de tranziţie în calea noastră către atingerea obiectivelor financiare pe termen mediu, chiar şi într-un mediu provocator", a declarat directorul executiv al Thyssenkrupp, Miguel Lopez.
În aprilie, Thyssenkrupp a anunţat că îşi va diminua capacitatea de producţie a oţelului cu aproximativ o cincime, alături de reduceri substanţiale de locuri de muncă pentru cei 26.000 de muncitori ai diviziei.