• Londra, Paris şi Frankfurt rămân primele trei oraşe europene preferate pentru derularea de afaceri
Bucureştiul a urcat opt locuri, pe 27, în topul celor mai bune 36 de destinaţii pentru afaceri din Europa, având cel mai mare avans dintre pieţele analizate, înregistrat mai ales pe baza evoluţiei costului şi a disponibilităţii spaţiilor de birouri, potrivit unui studiu realizat de Cushman&Wakefield. Anul trecut, Bucureştiul era plasat pe penultima poziţie în clasament şi înregistra regrese la majoritatea criteriilor luate în considerare la alcătuirea topului.
Andrei Bîrşan, director de intermediere spaţii comerciale la Cush-man & Wakefield România, a declarat: "Bucureştiul oferă clădiri de birouri de înaltă clasă, în termeni financiari foarte atractivi. Aceştia sunt factori importanţi pentru companiile care urmăresc să închirieze spaţii noi pentru desfăşurarea activităţii sau pentru relocarea operaţiunilor curente. Infrastructura oraşului Bucureşti a fost îmbunătăţită de curând şi există planuri pentru dezvoltări viitoare. Acestea vor îmbunătăţi an de an accesibilitatea centrelor de afaceri. Costurile reduse, calitatea şi disponibilitatea spaţiilor de birouri fac Bucureştiul din ce în ce mai atractiv pentru desfăşurarea activităţilor de către companii".
Londra, Paris şi Frankfurt rămân primele trei oraşe europene preferate pentru derularea de afaceri în general, potrivit studiului European Cities Monitor, citat de Mediafax. Amsterdam a obţinut un punctaj mare anul acesta, continuând ascensiunea din 2010 şi urcând de pe locul 6 până pe 4. Berlin a avut de asemenea o evoluţie bună şi a urcat două locuri până în primele cinci, de pe locul 7 unde se afla anul trecut. Totodată, a fost înregistrată o creştere mare în numărul liderilor de afaceri care se preconizează că se vor stabili în oraş.
Studiul a fost realizat de firma TNS BMRB, prin intervievarea directorilor responsabili de identificarea unor noi destinaţii de afaceri din 501 de companii europene.
La alcătuirea clasamentului s-a ţinut cont de mai multe criterii, considerate importante de companii în deciziile de a loca afacerile, precum calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe, telecomunicaţiile, accesul la alte pieţe, disponibilitatea şi cheltuielile cu forţa de muncă, costurile cu spaţiile de birouri şi calitatea vieţii angajaţilor. Pe primele poziţii în topul criteriilor se regăsesc accesul facil la pieţe şi clienţi, element indicat de 60% dintre repondenţi, disponibilitatea personalului calificat (53%) şi calitatea telecomunicaţiilor (52%).
Bucureştiul a înregistrat progrese la majoritatea criteriilor, mai puţin la cea care analizează calitatea telecomunicaţiilor şi calitatea vieţii angajaţilor.
În ceea ce priveşte accesibilitatea pe piaţă, Bucureştiul a urcat 11 poziţii, de pe 36 pe 25, iar în funcţie de calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe Bucureştiul se află pe 29, cu 7 poziţii mai sus decât anul trecut.
Costurile cu spaţiile de birouri au urcat Capitala 17 poziţii pe poziţia 4, după ce anul trecut în funcţie de acest criteriu Bucureştiul ocupa locul 21. Şi la capitolul disponibilităţii spaţiilor de birouri, situaţia din Bucureşti s-a îmbunătăţit considerabil, astfel că acesta s-a plasat pe poziţia secundă în clasament, faţă de 24 în 2010. La acest criteriu, Bucureştiul este depăşit doar de Berlin.
Mai mult, Bucureştiul a recâştigat, în defavoarea Varşoviei, poziţia de lider în clasamentul realizat după costul cu forţa de muncă pe care a pierdut-o anul trecut. După climatul de afaceri asigurat de autorităţi, Bucureştiul a câştigat 15 poziţii, plasându-se pe locul 4, faţă de 15 în 2010.