Piaţa auto din Europa pare să aibă tot mai multe probleme, după ce, vreme de cinci ani la rând, vânzările de maşini au scăzut în regiune, tendinţă care pare să se menţină şi în 2013, conform Wall Street Journal.
Numeroase companii din domeniu pierd bani, iar guvernele şi sindicatele au luptat contra eforturilor de restructurare a acestora. Drept urmare, numărul fabricilor neprofitabile din domeniu creşte.
Potrivit unei analize realizate recent de "Alix Partners", 58 din primele 100 de uzine de asamblare auto (ca mărime) din Europa operează la mai puţin de 75% din capacitate, nivel care, în mod normal, duce o fabrică de profil pe pierderi. În urmă cu un an, firma de consultanţă constata că 39 de fabrici auto europene lucrau la un nivel mai mic de 75% din potenţial.
"Aceste constatări semnalează că situaţia cu care se confruntă producătorii auto europeni se înrăutăţeşte", a declarat John Hoffecker, director general al "Alix Partners", adăugând: "Dacă o uzină lucrează la 90% din capacitate, scoţi bani. Dar, dacă operează la 70% sau 60%, atunci pierzi mai mulţi bani decât îţi imaginezi că ai putea face".
Conform "Alix Partners", analiştii nu anticipează o creştere a vânzărilor auto în Europa, ceea ce înseamnă că sunt mici şanse ca producătorii din domeniu să-şi redreseze fabricile. "Credem că situaţia din Europa va fi haotică mai mulţi ani", a precizat Hoffecker.
Majoritatea analiştilor estimează că vânzările auto din Europa vor continua să scadă sau să stagneze până în 2015-2016.
Conform analizei menţionate, în Europa - spre deosebire de SUA -, guvernele şi sindicatele puternice au oprit închiderea fabricilor în vederea menţinerii locurilor de muncă, amânând restructurarea şi îngreunând revenirea la profit a companiilor de profil.