Vodafone România a înregistrat o creştere cu 800% a solicitărilor de iniţiere a apelurilor de voce, la nivel naţional, imediat după producerea cutremurului, iar în Bucureşti, numărul apelurilor iniţiate a crescut de 10 ori în cateva minute, anunţă un comunicat al companiei.
Potrivit reprezentanţilor Vodafone, în numai 45 de secunde, numărul apelurilor iniţiate de utilizatorii de cartele Vodafone a crescut de 5 ori. De asemenea, traficul de SMS a înregistrat întârzieri cuprinse între o oră şi jumătate şi două ore, în anumite zone ale capitalei.
"Reţeaua Vodafone a funcţionat la parametri normali pentru o astfel de situaţie. Ceea ce s-a produs a fost o supraîncărcare a reţelei, în urma iniţierii simultane a unui număr de apeluri de opt ori mai mare, într-o perioadă foarte scurtă. Zonele în care utlizatorii au întâmpinat dificultăţi în apelare au fost Bucureşti, Muntenia şi parţial Moldova. Am luat măsuri speciale de intervenţie rapidă, atât pentru a preveni indisponibilitatea reţelei, cât şi pentru decongestionarea traficului. Echipele formate din specialişti Vodafone şi ai furnizorilor de echipamente, Huawei şi Ericsson, au finalizat intervenţia în jurul orei 23", a spus chief technology officer Vodafone România, Vishant Vora .
Dan Nica, ministru al administraţiei şi internelor, i-a cerut preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) să dispună un control pentru a fi identificate cauzele ce au condus la disfuncţiunile din reţelele de telefonie, după cutremurul de sâmbătă.
Ministrul i-a cerut preşedintelui ANCOM să dispună un control pentru a fi identificate cauzele care au condus la disfuncţiunile din reţelele de telefonie după cutremurul înregistrat în 25 aprilie, în condiţiile în care acesta nu a avut o intensitate deosebită.
Ministrul de Interne i-a convocat, luni, pe operatorii de telefonie mobilă. Nica a declarat, după reuniunea membrilor Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, că a constatat disfuncţionalităţi majore în comunicarea urgenţelor şi că s-au dispus măsuri. "Prima a fost de a asigura comunicaţiile pentru cei care trebuie sa intervină în situaţii de urgenţă, poliţie, jandarmerie, ambulanţă şi celelalte instituţii. Am convocat operatorii de telefonie mobilă la ora 18.00, pentru că există o reglementare, care prevede că tuturor acestor instituţii trebuie să li se asigure comunicaţiile în situaţia în care acest lucru este necesar. Este vorba de asigurarea unui nivel de comunicaţii minim", a precizat Nica.