TransFonD, împreună cu Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO), au anunţat lansarea oficială a liniei telefonice unice pentru apeluri în cazul furturilor sau a pierderii cardurilor bancare. În cadrul unui proiect pilot desfăşurat în ultimele nouă luni, serviciul a înregistrat o medie lunară de 700-800 de apeluri, spun reprezentanţii companiilor. Acest serviciu este disponibil pentru toţi emitenţii de carduri din ţara noastră, chiar dacă nu sunt membri ai Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO).
În prezent, serviciul este utilizat doar de cinci bănci, şi anume: BCR, BRD, "Bancpost", "Banca Transilvania" şi "CEC Bank", având o pondere de 60% din piaţa cardurilor bancare din ţara noastră. Iniţiatorii proiectului au mai purtat discuţii şi cu alte patru instituţii de credit, urmând ca şi "ING Bank" să utilizeze acest serviciu, peste două luni. Răzvan Faer, şeful departamentului strategie şi marketing al "TransFonD", a declarat că, după includerea "ING Bank" în rândul băncilor care utilizează serviciul, cota de acoperire a pieţei locale de carduri bancare va depăşi 70%. "Cei mai mulţi emitenţi de carduri au aşteptat să vadă cum funcţionează serviciul pe parcursul acestui program pilot", a mai spus domnul Faer. Domnia sa a spus că treptat, serviciul se va extinde cu o serie de alte funcţionalităţi. "Ne propunem ca în viitor, prin această linie, populaţia să raporteze o serie de incidente, astfel încât serviciul de apeluri să devină un important instrument de combatere a fraudei în sistemul de carduri", a mai spus reprezentantul "TransFonD".
Sistemul oferit de "TransFonD" se bazează pe o tehnologie care asigură preluarea apelului în maxim 30 de secunde şi permite procesarea simultană a maxim 90 de apeluri. De asemenea, după apelarea liniei de urgenţă, cardul este instantaneu menţionat în sistem ca furat - pierdut, spune Adrian Apolzan, preşedintele APERO. "Am reuşit să ne depăşim aşteptările în ceea ce priveşte performanţa. În cele nouă luni ale desfăşurării proiectului pilot, serviciul a înregistrat o rată de preluare a apelurilor în mai puţin de 20 de secunde de 89,1%, faţă de nivelul la care ne-am aşteptat, de 80%, iar disponibilitatea sistemului a fost de 99,97%", a spus Răzvan Faer.
Adrian Apolzan a menţionat că numărul cardurilor furate este de 20.000 - 30.000 de unităţi." În România se pierd zeci de mii de carduri, în condiţiile în care există circa 12 milioane de carduri pe piaţă", a spus domnia sa, adăugând că şi frecvenţa pierderilor depinde de anumite perioade din an. De exemplu, în timpul Sărbătorile de Iarnă, Paşte sau pe perioada concediilor, cardurile sunt mai des utilizate, şi se pierd mai repede. Pe de altă parte, domnul Apolzan a spus că obiectivul acestui proiect este de a ajunge la o acoperire a pieţei bancare a cardurilor prin serviciul de urgenţă de 80-90%, în doi ani.
TransFonD este responsabil pentru procesarea plăţilor interbancare din România. Domeniul principal de activitate îl constituie furnizarea de servicii de compensare şi decontare a plăţilor fără numerar în monedă naţională, pentru instituţiile de credit, BNR şi alte instituţii financiare.