• România fără nicio vânzare
Tranzacţiile cu spaţii de retail din Europa au totalizat în al doilea trimestru 4,9 miliarde de euro, Rusia şi Polonia înregistrând cele mai ridicate niveluri din zona centrală şi de sud-est, potrivit Jones Lang LaSalle, în timp ce România nu a avut nicio tranzacţie pe acest segment în acest an, anunţă Mediafax.
Volumul total al investiţiilor pe acest segment a ajuns astfel la 13,6 miliarde de euro de la începutul anului, reprezentând o creştere cu 34% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele companiei de consultanţă imobiliară.
Majoritatea activităţii de investiţii a rămas concentrată în Marea Britanie şi Germania, care au atras 56% din volumul total.
În Europa Centrală şi de Sud-Est, Rusia, cu un volum al tranzacţiilor de 432 milioane de euro, şi Polonia, cu 332 milioane de euro, au atras cei mai mulţi investitori.
Spre comparaţie, România a înregistrat tranzacţii totalizând 243,43 milioane de euro pe toate segmentele imobiliare în primele şase luni ale anului.
"Cererea investitorilor rămâne focusată pe pieţele importante precum Franţa şi Germania, dar ne aşteptăm ca şi Polonia şi Europa Centrală şi de Est să atragă investiţii importante în acest an. Investitorii sunt interesaţi mai ales de Rusia şi Turcia, care oferă perspective pentru chirii şi venituri în creştere, precum şi pentru comprimarea randamentelor", a declarat Jeremy Eddy, şeful EMEA Retail Capital Markets al Jones Lang LaSalle.
Potrivit datelor disponibile, anul trecut, în România, valoarea tranzacţiilor cu spaţii de retail au depăşit uşor 50 de milioane de euro, în condiţiile în care în anii de dinaintea crizei au fost realizate tranzacţii de ordinul a sute de milioane de euro, pe o piaţă de aproape două miliarde de euro.