Trencadis anunţă că va începe implementarea pentru compania Delgaz Grid a unui sistem de control inteligent al reţelei de distribuţie de energie electrică în judeţul Suceava.
Circa 10.558 de utilizatori din zona deservită vor beneficia de creşterea calităţii serviciului de distribuţie electrică.
Proiectul, cu o valoare totală de 12,15 milioane de lei fără TVA, are ca obiective reducerea timpului de livrare a proiectelor prin faptul că sunt disponibile instrumente tehnice care permit implementarea schimburilor de date între sisteme doar prin customizare şi nu dezvoltare (programare) şi reducerea costurilor investiţiilor prin utilizarea legăturilor existente între aplicaţii, prin faptul că se pot utiliza protocoale multiple de comunicaţii fără a fi necesare dezvoltări.
De asemenea, proiectul va genera un răspuns rapid la schimbări de reglementare prin faptul că datele se pot extrage cu uşurinţă într-un punct unic de integrare prin crearea oportunităţii de consolidare a sistemelor de raportare din companie.
"Echipa noastră a mai implementat o serie de proiecte mari ce au avut în componenţă module de integrare şi interoperabilitate pentru instituţii precum Consiliul Concurenţei, Registrul Comerţului şi Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei. Acesta este primul proiect Trencadis care are ca scop strict componenta de integrare, unul extrem de important pentru Autoritatea Contractantă şi cetăţeni. Experienţa, know-how-ul echipei şi determinarea vor asigura o bună comunicare şi colaborare cu toţi factorii implicaţi pentru ne atinge obiectivele şi rezultatele propuse", a declarat Emilia Jeleriu, Director Sales, Solutions Design and BID, Trencadis.
Printre obiectivele proiectului de integrare realizat de Trencadis pentru Delgaz Grid se numără posibilitatea securizării schimbului de date în interiorul companiei, precum şi cu partenerii prin implementarea standardelor de securitate actuale, şi asigurarea serviciilor de Single Sign On şi reducerea timpului de acces la sisteme diferite în cadrul companiei.
De asemenea, proiectul, realizat de Trencadis împreună cu firma Power Net Consulting, va face posibilă implementarea de aplicaţii colaborative cu partenerii şi prestatorii de servicii, livrarea rapidă a datelor specifice către operatorul de sistem de transport şi furnizorii de energie, şi facilitarea anunţării proactive sau reactive a clienţilor prin intermediul SMS, e-mail, portal, privind întreruperile planificate şi neplanificate.
Pentru autoritatea contractantă şi pentru cetăţeni sunt importante, de asemenea, reducerea erorilor în procesul de schimb de date între aplicaţii şi monitorizarea schimbului de date între sisteme, plus, eficientizarea utilizării resurselor prin uniformizare şi standardizare pentru schimbul de date.