Pentru mulţi adolescenţi de la noi, întrebarea "şi ce vrei să te faci când vei fi mare" rămâne fără răspuns chiar şi după absolvirea liceului şi începerea studiilor superioare, din cauza gradului scăzut de identificare a competenţelor vocaţionale ale tinerilor. Nestle, cea mai mare companie de alimente şi băuturi din lume, încearcă să abordeze această situaţie cu o campanie de testare vocaţională adresată adolescenţilor (liceu) şi tinerilor aflaţi fie la studii superioare, fie la primul loc de muncă, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit Eurostat, la nivelul anului 2022, 19,8% din românii cu vârstă cuprinsă între 15 şi 19 ani nici nu învăţau, nici nu munceau. Dacă la băieţi proporţia era de aproape 15%, la fete era un dezastru: peste 25%, punând România pe primul loc în acest clasament negativ (sursa). Multe alte statistici prezentate constant de media relevă faptul că prea mulţi tineri nu ştiu ce direcţie de dezvoltare profesională să adopte după absolvirea fie a liceului, fie a facultăţii, ceea ce contribuie la agravarea fenomenului de criză de competenţe pe piaţa muncii.
Una din căile prin care tinerii pot fi ajutaţi în mod direct şi concret să se orienteze eficient în piaţa muncii este testarea abilităţilor vocaţionale prin mijloace ştiinţifice, care să le ofere pe de o parte o imagine cât mai fidelă a competenţelor individuale, şi pe de altă parte sugestii de perspective profesionale potrivite cu rezultatele testelor.
"Acest tip de teste vocaţionale nu este gratuit, iar o mare parte a părinţilor din România îl consideră ca fiind chiar costisitor, motiv pentru care îl elimina din opţiunile ajutătoare pentru orientarea adolescenţilor spre o anumită profesie. De aceea, alături de partenerii săi, Nestle s-a implicat în mod direct în susţinerea financiară a acestui demers pentru a contribui la dezvoltarea profesională optimă a generaţiilor tinere, iar consumatorii pot fi alături de Nestle pentru a ajuta 20.000 de tineri să-şi afle drumul în viaţă, prin simpla participare la campanie", explică Marius Niţă, Head of Corporate CDT, Nestle România.
Testele vocaţionale vor fi disponibile online la finalul campaniei în baza înregistrărilor, mecanismul fiind foarte simplu: se pot înscrie consumatorii care cumpără produse Nestle de cel puţin 30 de lei (valoare bon fiscal), iar apoi înscriu seria şi numărul bonului pe www.nestle.ro/promotii sau prin SMS la 1746 şi la 3782. Dacă aveţi copii, dacă aveţi vecini cu copii, Nestle vă recomandă să le daţi acces la testele vocaţionale, pentru a-i ajuta cu un start optimizat în orice meserie şi-ar alege. Mai multe detalii de accesare a testelor sunt disponibile în regulamentul campaniei (link).
Şanse de câştig au şi cei ce au trecut de momentul completării unui test vocaţional, prin urmare Nestle a pregătit o serie de premii, disponibile prin tragere la sorţi: unul din cei 50 de rucsaci plini cu produse Nestle, sau unul din cele 10 laptopuri MacBook Air 15", sau marele premiu în valoare de 75.000 de lei.
"Cumpărătorii pot înscrie bonurile fiscale cu produse Nestle participante, fiecare bon fiscal înscris finanţând practic un test vocaţional pentru un viitor inginer, o viitoare avocată, un viitor instalator sau un electrician de care sigur vom avea nevoie în anii ce urmează. Noi îi ajutăm să descopere ce pot, şi astfel ei vor reuşi", subliniază Marius Niţă.
Puteţi cumpăra produse Nestle şi înscrie bonurile în campania pentru tinerii români până pe 16 iunie 2024. Campania se bucură de un mix de comunicare în magazine, pe tv, la radio şi în digital, şi a fost creată şi implementată cu ajutorul agenţiei Mercury.