TUI TRAVELCENTER: "Familiile din nordul Bucureştiului cumpără vacanţe de două ori mai scumpe decât cele din restul ţării"

A.T.
Ziarul BURSA #Companii / 26 ianuarie 2018

"Familiile din nordul Bucureştiului cumpără vacanţe de două ori mai scumpe decât cele din restul ţării"

Un revelion în Maldive de 84.000 de euro, cea mai scumpă vacanţă vândută de agenţie

O familie din nordul Bucureştiului alocă, în medie, aproximativ 3.000 de euro pentru o vacanţă, cu 45% mai mult decât o familie din sudul Capitalei şi de două ori mai mult decât cheltuiala medie a unei familii la nivel naţional, potrivit unui studiu realizat de TUI TravelCenter.

Datele studiului arată că, în medie, o familie de români alocă pentru o vacanţă suma de 1.500 euro. Turiştii din Moldova cheltuiesc, în medie, 1.100 euro pe familie pentru o vacanţă, cei din sudul ţării 1.400 euro, iar cei din Transilvania 1.500 euro.

Potrivit unui studiu realizat de analiştii TUI TravelCenter pe baza datelor centralizate de la cele 80 de agenţii din ţară ale grupului, cel mai mare buget pentru o vacanţă a unei familii cu un copil este alocat de turiştii din nordul Bucureştiului. Aceştia dispun, în medie, de aproximativ 3.000 de euro pentru o singură vacanţă.

În medie, o familie de bucureşteni alocă pentru o vacanţă suma de 1.500 euro. După bugetul alocat pentru o vacanţă, turiştii din Capitală sunt urmaţi de cei din Constanţa, Sibiu şi Iaşi. În funcţie de suma medie disponibilă pentru o vacanţă în familie, topul judeţelor arată astfel: Bucureşti şi Ilfov cu 1700 euro/vacanţă/familie, Cluj - 1.600 euro, Constanţa - 1.500 euro, Timişoara - 1.450 euro, Sibiu - 1.350 euro şi Iaşi cu 1.300 euro.

Anul trecut, cea mai scumpă vacanţă vândută de TUI Travel Center, un revelion în Maldive, a fost cumpărată de un cuplu de români de la agenţia din Băneasa Shopping City şi a costat 84.000 de euro. În pachetul de servicii turistice au fost incluse: 10 nopţi cazare în vila privată (6 stele) Soneva Fushi, de pe Atolul Baa, cu piscină proprie şi personal dedicat fiecărui turist în parte. De asemenea, în pachet au fost incluse şi transportul cu avionul până în Maldive, transferurile locale şi asistenţa turistică non-stop. Turiştii români şi-au dorit, printre altele, şedinţe spa, cine romantice pe malul mării şi safari cu delfinii.

Datele studiului mai arată şi obiceiurile de consum, în funcţie de regiune. Astfel, o familie care alege să achiziţioneze pachete turistice de la agenţia din Băneasa Shopping City plăteşte, în medie, pe o vacanţă aproximativ 3.000 de euro. Pachetul mediu cumpărat de la Bucureşti Sun Plaza Mall costă 2.000 de euro, de la Bucureşti Mega Mall şi ParkLake Mall - 1.800 euro, de la Bucureşti Vitan Mall - 1.700 euro şi de la Bucureşti Afi Cotroceni - 1.600 euro.

Potrivit touroperatorului, la agenţia Băneasa Shopping City, în topul vânzărilor de pachete se regăsesc destinaţii exotice precum Maldive, Thailanda, Mexic sau Republica Dominicană, unde se doreşte cazarea la hoteluri de cinci sau şase stele. Destinaţiile preferate de cei ce cumpără vacanţe de la celelalte agenţii din Capitală sunt cele din ofertele charter în Turcia, Spania şi Grecia, la hoteluri de trei-patru stele.

Studiul mai arată că o segmentare a cererii se observă şi în ceea ce priveşte destinaţiile preferate ale românilor din diferite regiuni ale ţării. Astfel, turiştii din vest preferă într-o măsură mai mare decât cei din restul ţării destinaţii estivale precum Muntenegru, Italia şi Croaţia. Aceasta deoarece sunt mai aproape de oraşele de reşedinţă, accentul punându-se pe vacanţele individuale (transport cu autoturismul propriu).

Per ansamblu, destinaţiile preferate ale ardelenilor sunt cele clasice, respectiv Turcia - Antalya, Grecia - Creta şi Dubai, la care se adaugă destinaţiile exotice precum Mexicul.

Clujul, Bucureştiul, Timişoara şi Constanţa se remarcă prin numărul mare de clienţi care cumpără mai mult de o vacanţă pe an.

La Bucureşti se cer din ce în ce mai mult vacanţele exotice în destinaţii din ce în ce mai îndepărtate: Bora-Bora, Patagonia, Noua Zeelandă, cu experienţe din ce în ce mai provocatoare sau neobişnuite.

Iaşiul preferă destinaţiile clasice precum charterele în Turcia, Grecia şi Spania şi vacanţele all - inclusive în Bulgaria. Constănţenii aleg destinaţii charter precum Spania - Tenerife şi vacanţele exotice în Punta Cana şi Thailanda.

Potrivit datelor agenţiei, în acest an, Nova Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines, va organiza săptămânal până la 22 curse charter marca TUI către 13 din cele mai apreciate destinaţii estivale, respectiv către Grecia (insulele Creta, Rodos, Corfu, Santorini şi Zakynthos), Turcia (Antalya), Spania (insulele Tenerife şi Mallorca) şi Cipru. Sunt programate zboruri săptămânale din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Nova Travel are în plan să majoreze numărul total de locuri disponibile cu 30% faţă de 2017 şi să inaugureze noul parteneriat cu SUNEXPRESS (charter Lufthansa - Turkish Airlines) pe ruta Bucureşti-Antalya.

TUI TravelCenter a finalizat anul 2017 cu o creştere de 30% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 100 milioane de euro. Pentru acest an, TUI TravelCenter şi-a bugetat o creştere de 12% a vânzărilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb