Noua conducere a Societăţii Naţionale "Tutunul Românesc" vrea să schimbe imaginea producătorului autohton, în paralel cu investiţiile pe care le face în tehnologie. "Vom începe cu un studiu de piaţă, iar în baza rezultatelor vom construi o nouă imagine pentru produsele societăţii", ne-a declarat Marcel Kadar, directorul executiv al SNTR. Domnia sa a precizat că schimbarea imaginii producătorului de tutun va necesita cea mai mare parte a fondurilor destinate investiţiilor care vor fi făcute în viitor. Potrivit aceleiaşi surse, societatea va trebui să investească "din greu" şi în îmbunătăţirea produselor. "În momentul aderării ţării noastre la Uniunea Europeană, ţigările făcute de către SNTR vor respecta în totalitate standardale europene", a adăugat Marcel Kadar.
SNTR vrea să-şi schimbe imaginea de producător de ţigări tari, de slabă calitate şi ieftine. Societatea intenţionează să achiziţioneze circa 6.000 de tone de tutun din producţia internă, fără să apeleze, în acest an, la importuri.
Piaţa noastră de tutun este estimată la aproximativ jumătate de miliard de dolari. Potrivit unor date oficiale, SNTR ar deţine în jur de 25% din această piaţă, restul fiind împărţit de giganţii "British American Tobacco" (BAT), JTI, "Philip Morris" şi "Papastratos". "Tutunul Românesc" a avut, în 2001, o cifră de afaceri de 3098,1 miliarde de lei şi o pierdere de 216 miliarde de lei. În 2003, pierderile au crescut la 770 de miliarde de lei.