Un studiu Fitbit arată cum s-au schimbat obiceiurile românilor după doi ani de pandemie

S.B.
Companii / 29 martie 2022

Un studiu Fitbit arată cum s-au schimbat obiceiurile românilor după doi ani de pandemie

La doi ani după debutul pandemiei în Europa, România, alături de alte ţări din zonă, au renunţat la restricţii precum obligativitatea purtării măştii, limitarea circulaţiei persoanelor sau accesul la anumite tipuri de activităţi. Întreaga societate face primii paşi un nou "normal", o stare definită de aspiraţia către reperele anterioare pandemiei şi schimbările apărute de ultimii doi ani. Un studiu comandat de Fitbit arată cum s-a modificat comportamentul românilor în cei doi ani de pandemie, care sunt schimbările la nivelul obiceiurilor, stării emoţionale, relaţiilor şi sănătăţii cu care pornim în etapa construcţiei post-restricţii.

Mai preocupaţi de sănătate

Datele analizei Fitbit, realizate de MKOR (Market Opportunity Research) la finalul lui 2021, arată că pandemia, dincolo de efectele negative, a indus şi anumite obiceiuri pozitive. Nouă din 10 români au declarat că au fost afectaţi de pandemia de COVID-19, potrivit studiului Fitbit. Sedentarismul a fost una dintre consecinţe directe şi nefaste ale pandemiei, unul din doi participanţi la studiu spunând că pandemia i-a făcut să petreacă mai mult timp pe ecrane sau pe canapea. Conştientizarea sedentarismului i-a făcut însă pe oamenii sa fie mai preocupaţi de propria sănătate: 49% spun că au fost mai atenţi la sănătate odată cu pandemia, decât înainte de ea, în timp ce pentru 45% pandemia nu a adus nicio schimbare din acest punct de vedere.

Unul din cinci participanţi la studiu spun că au făcut mai mult sport ca în pandemie, în timp ce pentru jumătate dintre ei nu s-a schimbat nimic din acest punct de vedere. Mai mult de un sfert (28%) dintre români au declarat că s-au culcat mai devreme în ultimii doi ani, în timp ce aproape jumătate dintre ei (45%) au gătit mai mult acasă. Pentru o parte dintre noi, pandemia a adus obiceiuri alimentare mai sănătoase. Studiul Fitbit arată că o treime dintre cei chestionaţi au adoptat o dietă cu mai multe fructe şi legume pe fondul pandemiei, în timp ce unul din cinci spune că şi-au diversificat alimentaţia.

Munca de acasă, cu bune şi rele

Munca de acasă a fost schimbarea majoră pentru mulţi dintre români în pandemie. Datele studiului comandat de Fitbit arată că 56% dintre participanţi au muncit de acasă în pandemie sau au stat acasă pentru a-şi asista copiii în şcoala online. Pentru aproape jumătate dintre aceştia, munca sau activitatea acasă le-a afectat echilibrul mental, iar 59% dintre ei spun că le-a generat mai mult stres. Aspectele pozitive ale muncii de acasă, indicate de aproape jumătate dintre cei care au muncit de acasă în urma pandemiei, sunt creşterea timpului petrecut alături de familiei (47%) şi îmbunătăţirea relaţiilor (43%)

Aproape toţi romanii (95%) au găsit o soluţie pentru a face faţă stresului apărut în pandemie. Sportul şi mişcarea reprezintă o soluţie de combatere a acestuia, la care au apelat o treime dintre români în pandemie, potrivit concluziilor studiului Fitbit. Cea mai frecvent utilizată soluţie anti-stres a fost muzica, la care au apelat 60% dintre cei intervievaţi. Aproape jumătate spun că discuţia cu prietenii şi/sau familia îi ajută în a face faţă stresului.

"Societatea, în întregul ei, începe să-şi recalibreze obiceiurile. După doi ani de pandemie, este momentul să renunţăm la obiceiurile nocive, precum sedentarismul sau adicţia de ecrane, şi să luăm cu noi mai departe doar comportamentele pozitive pe care le-am dezvoltat în perioada pandemiei şi care, în anumită măsură, ne-au ajutat să facem faţă acestei perioade: relaţia strânsă cu familia şi prietenii, sportul şi mişcarea, atenţia la propria sănătate sau dieta mai sănătoasă. Concluziile studiului nostru arată că restricţia care a afectat cel mai mult românii a fost la adresa libertăţii de mişcare. Credem că, din primăvara acestui an, vom vedea tot mai mulţi români bucurându-se de sport şi mişcare, plimbări în natură şi călătorii", a declarat Alexandra Pahomi, marketing manager Central Europe Fitbit.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb