Consumatorii din România care deţin un card de energie pot face plata facturilor de consum pe 3 canale: online accesând platforma Poştei Române, la agentul poştal care vine la adresa beneficiarului sau într-o agenţie poştală, prin mandat, conform unui comunicat remis redacţiei. Indiferent de canalul de plată ales, este necesară factura de consum, cardul de energie şi cartea de identitate în termen de valabilitate a titularului de contract.
Potrivit sursei citate, sumele achitate de clienţi online pe site-ul Poştei Române, prin cardurile de energie, respectiv, cele efectuate la ghişeele Poştei Române au un termen de transfer, în medie, de 7 zile lucrătoare.
Clienţii E.ON Energie România care au activată factura electronică pot achita online contravaloarea energiei consumate, fără a fi necesară deplasarea la oficiile poştale.
Acest lucru este posibil accesând platforma dezvoltată de Poşta Română, urmând paşii indicaţi în aplicaţie. Pentru completarea datelor este necesar ca beneficiarul să aibă la îndemână cardul de energie pe care sunt menţionate date de identificare, cartea de identitate/buletin valid/neexpirat, precum şi factura care urmează să fie achitată.
Se pot plăti astfel facturi curente sau restante reprezentând consumul de energie electrică şi/sau gaze naturale, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Dacă aţi plătit deja factura de consum utilizând alte modalităţi de plată, nu recomandăm utilizarea aceleiaşi facturi şi pentru plata cu cardul de energie, întrucât în lipsa unei obligaţii de plată curente sau restante, furnizorul va fi nevoit să restituie sumele astfel decontate prin cardul de energie către Poşta Română. Cu un card se pot face mai multe plăţi, către mai mulţi furnizori până la epuizarea sumei, însă nu se pot face plăţi în avans, adică sume mai mari decât valoarea de pe factură. Totodată, dacă pe facturi există şi alte servicii, de exemplu: rate la centrala termică, verificări/revizii gaz etc. acestea pot şi trebuie achitate prin canalele tradiţionale de plată, disponibile la furnizorul care a emis factura, ca şi până acum, subliniază sursa citată.
O altă modalitate de plată este achitarea directă la poştaşul care a sosit la domiciliul beneficiarului. Cu ajutorul cititorului optic pentru codul de bare, poştaşul scanează factura direct din contul E.ON Myline al beneficiarului şi astfel factura este achitată.
În cazul în care există neconcordanţe între datele de identificare precizate pe cardul de energie şi cele din factura de consum, clienţii E.ON Energie România pot opera tot online aceste modificări accesând secţiunea dedicată de pe site-ul companiei Modificare adresă loc de consum. Şi în acest caz este necesar un document eliberat de autorităţi privind modificarea adresei şi cartea de identitate. După soluţionarea solicitării, adresa locului de consum va fi actualizată pe următoarele facturi.
Pentru alte solicitări şi pentru a evita aglomeraţia şi timpii de aşteptare, clienţii care doresc să vină la magazinele companiei trebuie să îşi programeze vizita, telefonic la 0265.208.466 sau online https://www.eon.ro/programare-online, având în acest fel posibilitatea alegerii unei zile şi a unui interval de timp optim pentru ei, se menţionează în comunicat.