Profitul net al grupului anglo-olandez "Unilever", al doilea producător mondial de bunuri de larg consum, a scăzut cu 27% în trimestrul al patrulea al anului trecut. Acesta a ajuns la 831 de milioane de euro (1,15 miliarde de dolari), faţă de 1,14 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului precedent, când "Unilever" a vândut brandul Bertolli către compania spaniolă "Grupo" SOS, pentru suma de 630 milioane de euro. De asemenea, vânzările au scăzut cu 5% în perioada de raportare, la 9,7 miliarde de euro, în parte din cauza înstrăinării brandului Bertolli. Dacă nu se ia în considerare impactul acestei vânzări şi al restructurărilor pe care le-a realizat grupul, profitul operaţional a crescut cu 4%, iar marja de profit - cu 1%.
"Unilever" şi-a redus câştigurile
Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 5 februarie 2010