Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) consideră că diurna nu ar trebui impozitată după data de 1 iunie 2015, întrucât ar anula creşterea economică cu 3-4%, arată un comunicat transmis astăzi redacţiei.
În cazul transportului rutier naţional dacă diurna ar fi considerată venit salarial, atunci ar trebui plătite taxe şi impozite suplimentare de circa 80%. Transportatorii ar fi astfel obligaţi să transfere integral şi imediat aceste costuri către clienţii finali. Acelaşi lucru s-ar putea întâmpla şi în cazul transportului internaţional, în condiţiile în care ceilalţi operatori de transport din alte ţări nu vor înregistra creşteri similare de costuri, iar firmele româneşti nu vor putea creşte tarifele în piaţa europeană, dar vor deveni necompetitive şi vor ieşi din piaţă, lăsând locul companiilor din Polonia, Ungaria, Lituania - ţară de 5 ori mai mică decât România, dar cu volum de transport rutier internaţional egal cu cel al României.
Diurna şoferilor profesionişti din România este reglementată de HG 1860/2006 pentru diurnele interne şi HG 518/1995 pentru diurnele externe. De asemenea, Codul Fiscal arată că nu se cuprind în baza lunară a contribuţiilor sociale obligatorii, indemnizaţiile şi orice alte sume de aceeaşi natură, primite de salariaţi, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit prin hotărâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile publice, precum şi cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport şi cazare.
Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, a declarat: "Putem înţelege din această hotărâre că în cazul diurnei ce se va aplica de la 1 iunie 2015, aceasta se va considera venit salarial integral? O astfel de măsură ar trage în jos economia României, deoarece s-ar înregistra o scădere a Produsului Intern Brut de 3-4%".
UNTRR solicită Guvernului şi Parlamentului să certifice validitatea legislaţiei în domeniu şi să elimine orice interpretări abuzive, ţinând cont că plata diurnei către şoferii din transportul rutier, pentru deplasările pe care aceştia le desfăşoară, a reprezentat o constantă în ultimii 25 de ani în România şi niciodată aceste sume nu au fost reîncadrate din punct de vedere fiscal ori supuse impozitelor, aceste sume reprezentând cheltuieli pentru hrană, şi nu venituri.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.05.2015, 16:54)
Calcule facute de soferi fara permis.